Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har krysset Hardangervidda på langs sommerstid?


Tuborg

Anbefalte innlegg

Annonse

Gått Ustaoset - Tuva - Hein - Raudhelleren - Lågaros - Sandhaug - Hadlaskar - Torehytten - Stavali - Kinsarvik en gang i det forrige årtusen. Gleder meg til å gjøre det igjen. Fin tur! Nedstigingen til Kinsarvik er veldig flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres positivt ut. Jeg starter på Haglebu i Sigdal. Kommer inn på Hardangervidda fra området Dagali og krysser over via Rauhelleren, Sandhaug, Hadlasgard osv. Skal en tur nedom Hårteigen også ja. Den skal bestiges om været tillater det. Har hørt mye fint om nedstigningen til Kinsarvik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse vidda i slutten av juli. Mål er Kinsarvik. Noen som har erfaring med denne turen??

Hei !

Hvis du ønsker å GÅ til Kinsarvik så gjøre du det ved å ta av fra Hadlaskard og ned til Stavali og Kinsarvik. Ta en titt på DNTs rutenett på www.turistforeningen.no men undersøk om Stavali fortsatt er i drift.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke akkurat den ruta du etterlyser, men jeg må reklamere litt for den likevel. Jeg gikk en solfylt sommer fra Haugastøl - Krækkja - Bjoreiddalen - Sandhaug - Litlos - Hellevassbu - Haukeliseter. Kjempefin rute!!!

Tar i mot alle tips! Ruta ser fin ut den. Så du skal ikke se bort ifra at den prøves ut. :)

Bodde du på hyttene, eller bodde du i telt?

Bor selv i telt, men gjerne i nærheten av hyttene. Kjekt med litt "luksus" i nærheten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en del av en mye lenger tur, så jeg hadde med meg telt. Bodde på Haugastøl (for å vaske/tørke tøy) og på Litlos. Det er fint å telte i nærheten av hyttene. Det gir som du sier litt flere muligheter. Treffe andre folk, vaiert proviant og ikke minst muligheten til en stor og god frokost på Sandhuag og Litlos, utedo etc.

Vil du ha en lenger tur vil jeg anbefale å starte i Tyinkrysset og gå gjennom Skarveheimen før Hardangervidda. Tyin - Sulebu - Breistølen - Bjordalsbu - Iungsdalshytta - Raggsteindalen - Haugastøl. Med 12 - 14 dager til rådighet har man gode muligheter til å oppleve variert og flott natur på strekningen Tyin - Haukeli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.