Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger turforslag


canopy

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips til tur. Skal på en tre netters rundtur (kan evt sette igjen en bil et sted og dra fra et annet) et eller annet sted i fjellet. Bor i oslo området, så kjøring burde ikke ta altfor lang tid. Tenkte på Rondane eller Jotunheimen. Forholdsvis nybegynnere. Har planer med å overnatte i telt. Så hvis noen har gode turforslag så kom med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, 3 dager var ikke stort for en rundtur! :wink:

Jeg trives veldig godt på Hardangerviddda. Reis til Rjukan og ta Krossobanen opp til fjellplatået. Følg DNT stien mot Hellberghytta. Ca. halvveis går det en avstikker vestover. (over elva og opp en bratt stigning) På andre siden av høyden, midt mellom stien og en på kartet svakere merket sti, er det flotte små vann med en del fisk. (ihvertfall når jeg var der) Disse to stiene møtes, og fører dere til Rjukan Fjellstue. Litt før stua, kan dere ta av og gå deler av sabotørstien ned mot vemork. Derifra er det ikke langt til bilen ved Krossobanen igjen.

Dette er ikke noe veldig lang tur. Men fin er den. Om dere ikke absolutt vil gå lengst mulig på disse tre dagene. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg er enig med Tuborg.

Tre dager er ikke mye hvis reisetid er inkludert i dette. Men med tidlig morgenstart fra Oslo og sen tilbakekomst på dag tre, er det jo teoretisk mulig å gå tre dager på f.eks. Hardangervidda eller i Jotunheimen. Turforslag finner du på www.turistforeningen.no eller ved besøk hos DNT Oslo i Storgata.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.