Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøhetta


hvalhai

Anbefalte innlegg

Annonse
Sykkel fra Hjerkinn inn til Snøheim, så til fots opp til toppen.

Betyr dette av grusveien er stengt fra Hjerkinn , eller kommer man seg med bil et stykke innover ? Har forstått at det har skjedd noen endringer ift. vei /forsvaret osv... Tenkte å ta noen dager inne i dalen her .

Er det ellers noen som har noe å fortelle om snømengder og forhold inne i Svanådalen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar !!

Vet du om hvordan det står til ift. ned til Maribu også ? Er det forsvaret som styrer med dette fremdeles ?Tenkte da på Skredahøe , og grusveien som tar av vestover ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvor denne porten står i så fall ? Klarer ikke å få kontakt med forsvaret eller de to tlf.nr som jeg har fått fra forsvaret .. Litt langt for bomtur fra Drammen dette synes jeg ....

Så om noen har info ,så er det supert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porten åpnet i går ca. kl.8 vi var ganske mange biler som allerede stod å ventet mens forsvarsbiler kjørt inn og ut. Omsider åpnedes porten og to søte grønnkledde jenter satte seg inn i bua (de satt der når vi kom tilbake også).

To helikoptere kjørte anslagsvis et tresifret antall turer opp på toppen med ei betongbøtte. De bygger visst noe der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om hvordan det står til ift. ned til Maribu også ? Er det forsvaret som styrer med dette fremdeles ?Tenkte da på Skredahøe , og grusveien som tar av vestover ?

I slutten av juli i fjor var denne veien stengt med bom der den tar av fra Snøheimveien. Sykkel anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og svar. Nå ble jeg liggende syk 2 dager ved bommen ,som er 1 drøy km. fra Snøheim . Gikk kun en tur inn til Snøheim , og konstanterte at DNT har en stor jobb for å ferdig denne hytta , som skal være ferdig til neste sommer.

Som noen nevnte er bommen låst ned mot Maribu, og jeg klarte ikke å spore opp kontaktpersoner nede ved hovedbommen på Hjerkinn.

Sykkel er nok en smart back-up uansett , det virket litt "hasta la vista" hele greiene . For oss som bor sentralt på østlandet , er det en lang bomtur... om det er låst her eller der..

Så vidt jeg kunne se var det lite snø igjen på Dovre , også på toppene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kom kjørende over Dovre i går. (Det er ikke noe særlig snø )Det regnet ganske mye og tåka lå godt nedover toppen på Snøhetta.

Så min planlagte tur opp dit, den ble forkastet :D

Kan ikke si det fristet så mye etter å ha kjørt 65 mil. Det får bli en annen gang :D

Hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.