Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har gått fra Torsetlia til Åan på Hardangervidda?


Tuborg

Anbefalte innlegg

Annonse

Eg har aldri gått frå Torsetlia, men har etter kvart vorte godt kjent i området frå Smiubekken/Djupeskard til hengebrua over Lågen. Fint terreng å gå i, i alle fall dersom du held deg over skoggrensa. På kartet som heng på kontoret mitt, er det også teikna ein merka stig vestover frå Torsetlia. Denne stigen går ned ved Grotbekken. Eg har nok gått denne stigen ned lia ved Grotbekken, men kan ikkje hugsa at merkinga var åpenbar. Men dersom du ikkje har fått avtalt henting med båt, vil eg anbefale å ikkje gå ned lia der, men fortsetje vestover til stigen frå Solheimstulen og følge denne ned til hengebrua over Lågen.

Frå Åan til Raudhelleren, vil eg anbefale å gå over Lågliberget istaden for å gå T-stigen, enorm utsikt. Så kan du følge høgda vestover og koma inn på stigen frå Hein ein stad mellom Seltjønnlegeret og Geitsjøhovda. Då slepp du unna nokre blaute myrar ved Geitsjøen også :D

Om du heller vel å gå til Solheimstulen, så får du ei litt kortare etappe 1. dag og litt lenger 2. dag. Men då får du ikkje med deg Lågliberget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Høres ut som en fin tur. Har snakket med de på Åan. De kan hente med båt.

Men jeg har utrolig lyst til å få med meg Ulvelilægret! Så derfor har jeg vurdert å gå ned fra fjellet etter et stykke på vei mot Åan, og møte stien som går fra Solheimstulen. Har forresten hørt noen si at denne strekningen mellom Solheimstulen og Rauhelleren er litt kjedelig. Noen erfaring med dette?

Hvis ikke så blir det nok turen du anbefalte. Bare det ikke går mye ekstra tid. Er nødt til å rekke frem til Kinsarvik 4 august! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuborg

Gikk Åan-Rauhelleren for 2 år siden.Fin,men lang tur.Satt opp til 8t uten pause.Vi gikk ikke over lågeliberget,og det var mye myrer.

Det hadde regna ekstremt den forsommeren.Fine fiskemuligheter i lågen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuborg

Gikk Åan-Rauhelleren for 2 år siden.Fin,men lang tur.Satt opp til 8t uten pause.Vi gikk ikke over lågeliberget,og det var mye myrer.

Det hadde regna ekstremt den forsommeren.Fine fiskemuligheter i lågen.

Hei!

Ja sommeren for 2 år siden var våt. Var selv oppe på Kalhovd og Mårbu.

Ja det ser ut som Åan - Rauhelleren er et passe stykke. Lurer på om jeg skal gå stien et stykke, og så skjære ned mot stien som går fra Solheimstulen og ta en overnatting ved Ulvelilegret. Så får jeg heller ha tilgode turen over til Åan og over Lågeli. :)

Sitter bare å ber alt jeg kan om fint turvær siste uka i juli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.