Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold Stølsheimen


jensleirvaag

Anbefalte innlegg

Annonse

Mandag denne uken (22.06.09) kjørte jeg en tur inn så langt som jeg kom på anleggsveien som går fra toppen av Matretunnelen. Her er noen bilder jeg knipset:

(Klikk på bildene for større versjon)

71756737.th.jpg

Som vanlig ligger det i juni snøfonner i veien på sør- og østsiden av Storavatnet.

92553623.th.jpg

49203491.th.jpg

Sørover ligger det en del snø

18278763.th.jpg

Nordover er det mindre snø

88811057.th.jpg

På østsiden av Storavatnet traff jeg på denne snøfonnen. Jeg hadde en spiss kant å balansere på som gikk over i en bratt skråning. Fall her ender rett i steinuren og ut i vannet, så jeg valgte å ikke ta sjansen siden jeg var alene. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 26.06.09 kjørte jeg en tur opp til Skjerjavatnet fra Modalen. Her er noen bilder fra turen:

58447597.th.jpg

På de siste par hundre meterne ligger det snøfonner. Det lå også litt snø i grøftene lenger ned, i tillegg til en og annen stein som hadde rast ut i veien.

99471786.th.jpg 13272500.th.jpg

På Skjerjavatnet ligger det en del is ennå

11894024.th.jpg

Snøen på toppene smelter fort

72974546.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk Stølsvatnet - Solrenningen - over fjellet - til Åsedalen - ut dalen til Stølsvatnet i helgen. Bart til vi kom opp på fjellet mellom Solr. og Åsedalen. Der var det heldekke m snø, men med gamasjer gikk det fint. Ellers fine forhold i dalene. Fantastisk helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.