Gå til innhold
  • Bli medlem

Håpløst av Primus


rotehodet

Anbefalte innlegg

For en liten måned siden gikk jeg til innkjøp av Primus EtaPower EF (gassbrenner)

Forrige dagen ble jeg oppmerksom på at Primus EtaPower har en bror, Mulitfuel brenner.

Jeg tok en titt på Primus sine nettsider for å se om det var mulig å kjøpe MF brenneren separat, noe jeg ikke fant. Sendte derfor en epost til Primus for å høre om det var mulig å kjøpe denne brenneren separat med forklaring at jeg allerede har resten av utstyret. (kaserolle, stekepanne, vindskjerm)

Svaret jeg fikk fra Herr Urban var så enkelt som:

Hej!

Tyvärr säljer vi inte den separat.

Mvh

Urban

PRIMUS AB

Jeg svarte Herr Urban om dette virkelig var tilfelle, og konkluderte med at deres policy ble oppfattet som supermelking av eksisterende kunder, og uhørt kundeservice.

Siden det har jeg ikke hørt fra den godeste Herr Urbuan.

Har dere noen god idè på hvordan jeg kan få tak i denne MF brenneren, uten å gå til innkjøp av et helt nytt kjøkken ?

Andre gode forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke helt problemet da vedkommende taler Primus sin policy utad til øvrigheten.

Men greit nok, jeg har fjernet etternavnet hans.

Back to basic, er det noen som har gode tips å komme med for å få tak i den brenneren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta kontakt med en forhandler og si at du har en multifuelbrenner der selve brenneren er defekt.

Kanskje de kan bestille en som reservedel?

Synes forøvring at mr Urban ikke ble uthengt, dersom han ikke kan stå inne for mailen han sender til en kunde så burde han ikke jobbe med kundebehandling. Det er ikke noe personangrep på mr urban i mine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mer enn breneren som er forskjellig.

Du trenger jo pumpe og drivstofflaske også, da er nesten allt byttet ut. :D

På den annen side så kan de fleste bensinbrennere kjøre på gass, så muligheten er jo til stede for at de rett og slett har brukt samme brennerkonstruksjon. Prøv hvordan den virker på bensin, men vær litt forsiktig. Piezotendern virker nok ikke med bensin.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jeg inneforstått med,

det er kaserollen, vindskjerm og panne jeg ikke vil ha med på kjøpet.

derfor mener jeg at det blir litt corny å måtte gå til innkjøp av enda et fullt sett. naturligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jeg inneforstått med,

det er kaserollen, vindskjerm og panne jeg ikke vil ha med på kjøpet.

derfor mener jeg at det blir litt corny å måtte gå til innkjøp av enda et fullt sett. naturligvis

Joda, du vil ha kasseroller, for det har primus bestemt :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helst 3 av hver,

sånn i tilfelle krig & fred og sånt :?;-)

løsning)

tror ikke jeg kan si at den er defekt for da vil de ta brenneren inn for reperasjon(garanti/reklamasjon)

- jeg "mister" brenneren på en tur, tar turen til forhandler og ber de om å bestille en ekstra

- tar kontakt med espen lie, som igjen tar kontakt med primus med det resultat at de kommer på bedre tanker

eller rett og slett kjøper noe annet ;-)

er det noen som vet mer om denne primus etapower multifuel brenneren. har sett flere lovende tester av ef modellen, noe som var årsaken til innkjøpet av den. men mf brenneren har jeg ikke hørt stort om.

kanskje den ikke duger i hele tatt, og den beste løsningen vil være å kjøpe en annen brenner, og heller benytte meg av kaserollen og panna til til etapoweren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primus informerer:

Jag har framfört dina synpunkter till produktledningen. Vi måste varje år fundera på vilka produkter vi ska sälja/inte sälja eftersom varje artikelnummer kostar stora pengar för oss (lager, trycksaker, kartonger...).

Fram till nu har efterfrågan på separat brännardel varit noll men i år har jag fått in flera frågor om den.

Mvh

Urban

PRIMUS AB

- ser ut som om de kanskje er på glid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste oppdatering fra Primus,

dessverre så er allerede katalogen for 2010 trykt og distribuert til forhandlerne. det betyr at brenneren ikke kan selges separat før neste år. hvis de velger å gjøre det.

"

...man måste göra en kartong. Kostar arbete + €1000 för underlag innan en enda kartong är tryckt. Vi ska ta ut nummer och skriva instruktioner hur det ska packas och vad som ska ingå i paketet. Sedan ska det säljas till våra distributörer i respektive land. Ingen köper om det inte finns i katalogen och många saker köper de inte även fast det finns i katalogen.

Eftersom varje artikelnummer kostar stora pengar i framtagning och dessutom måste läggas på vårt lager i Holland där det binder kapital och kostar hyra är det viktigt att vi bestämmer oss för att sälja rätt saker. Vi behöver godkännande för alla gasapparater; brukar kosta €15 000 per styck. Marginalerna på primuskök är små. Jämför gärna med en skaljacka för 300-400 Euro. Den består av några tygbitar och blixtlås och kostar €15-20 att tillverka...

Mvh

Urban

PRIMUS AB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg opplevde faktisk at når brenneren på min EtaPower EF tok kvelden så måtte jeg levere inn hele settet, og få et nytt. Gikk på garantien, men fremdeles helt teit... Så tydeligvis er det driiiit vrient å putte en løs brenner i en bobleplastkonvolutt og sende den til en forhandler eller kunde :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etapower selv, og hart hatt den siden den kom. Kjøpte en multifuel i vinter, for å ha til kalde vinterturer, men endte opp med å bruke etapowern. Så lenge du ikke skal ut i skikkeoig vinterkulde, (under 5-10minus), funker faktisk etapoweren greit. Man må bare holde gassboksen "varm". Har også brukt multifuelbrenneren i etaoppsettet, og det funka ok det også, men måtte da sette kasserollen direkte på multifuelen. Du mister en del av "effekten", men funker hvis temperaturen tilsier at gass ikke funker.

..må ærlig innrømme at gass er enkelere enn flytende brensel, så jeg vil nok bruke eta`n så mye som mulig. Forøvrig en genial greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.