Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan oppbevarer dere pumpa? (bensinbrennere)


tomjac

Så - hvordan oppbevarer dere pumpa deres??  

50 stemmer

  1. 1. Så - hvordan oppbevarer dere pumpa deres??

    • Som meg, i flaska!
      37
    • Løst i den nylon posen som fulgte med til brenneren og flaskene!
      14
    • Annen lur løsning (beskriv gjerne hvordan)!
      1


Anbefalte innlegg

Jeg har en Primus Omnifuel med den nye Ergo pumpa. Helt frem til i dag har jeg oppbevart pumpa fastskrudd til én av flaskene, men etter at denne nå har begynt å lekke vil/må jeg vurdere å oppbevare den på en annen måte..

Så - hvordan oppbevarer dere pumpa deres??

  • - Som meg, i flaska!
    - Løst i den nylon posen som fulgte med til brenneren og flaskene!
    - Annen lur løsning (beskriv gjerne hvordan)!

Pumpa mi har begynt å lekke mellom den plastdelen som skrues ned i flaska og selve aluminiumsrøret til selve pumpa. Noen som har opplevd det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde samme problemet med min ergopump, dvs. at det lakk mellom røret og plaststykket man skrur nedi. Så jeg sende den inn og fikk nye pumpe. Fikk beskjed om at det var en del pumper som hadde denne feilen. Gå til butikken eller send den inn til primus. Sistnevnte er nok det raskeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forfærdelig kjedelig å finne ut at pumpen er skadet og ikke virker når en trenger den på fjellet.

Jeg har derfor kjøpte en foret oppbevaringsboks som Outdor Research produserer. Den lages i flere størrelser og

er beregnet for å oppbevare pumpe, brenner, vindskjerm og flaske på de helt store modellene.

Ligger bilde av de ulike modellene på sportnett.no under primus/brennere---verktøy/tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom spørsmålet er kvar pumpa er når eg er på tur, så er svaret i flaska. Dersom det er spørsmål om korleis pumpa vert oppbevart når eg ikkje er på tur, er det ingen av alternativa :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den minste boksen (15x15x10 cm) siden jeg pleier å ta av flasken, og den passer perfekt til

min Omnifuel brenner og pumpe.

Omnifuelen er 140 x 85 x 70 mm og en flaske på 0,6 l er 74 x 202 mm. Der er mulig du får den skivset både flaske

og brenner inn i en blå oppbevaringsboks som er 13 x 25 x 13 cm, men jeg tror det vil bli trangt.

Lengden skal være grei men dybden blir utfordringen ;-)

Jeg kjøpte min boks på xxl ved Oslo City og fikk god hjelp av de som jobber der til å teste ut at

brenneren passet i boksen før jeg kjøpte den :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.