Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av nye fjellstøvler.


AlaskaHusky

Anbefalte innlegg

Må ha nye fjellstøvler nå, og er begynnt å se på utvalget.

Skal ha sko i til rundt 2000 kroner. Har tidligere hatt Lundhags professional, og Alfa bever Pro. Synes ikke verken Lundhags eller Alfaskoene har være spesiellt slitesterke, så jeg tenkte å prøve et annet merke denne gangen. Viking, La sportiva, crispi eller noe..

Er det noen som kan komme med anbefalinger /egne erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sa alfa bever pro skoene ikke var særlig slitesterke. Smørte du skoene inn med skokrem, imprignerte du de, hvor lenge varte de.

Spørr kun fordi jeg selv vurdere alfa bever pro + grip. Har nå alfa m/77. Har brukt de godt i 5 år, skinnet er pleiet godt og ser ut som nytt. Mønsteret under er derimot slitt godt ned (slitt vekk).

Skoene koster rett over tusenlappen og er etter min mening verdt pengene til de grader.

Du som har hatt alfa bever pro skoene, tror du jeg blir misfornøyd med grip + modellen, med tanke på holdbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skoene ble imregnert og smurt jevnlig, men det kunne sikkert vært gjort oftere. Problemet var at sømmen rundt forsterkningen over tåa raknet, med lekkasje som resultat. Dette skjedde etter et års bruk. Fikk etter lang tid nye på garantien, og jeg hadde gode sko et år til før det samme skjedde på disse parene også. Har en kompis med samme sko, og samme problem.

De ble mye brukt, men jeg syns det var for dårlig for et par sko til nesten 3000 kr.

Mulig det er bedre på nyere modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa alfa bever pro skoene ikke var særlig slitesterke. Smørte du skoene inn med skokrem, imprignerte du de, hvor lenge varte de.

Spørr kun fordi jeg selv vurdere alfa bever pro + grip. Har nå alfa m/77. Har brukt de godt i 5 år, skinnet er pleiet godt og ser ut som nytt. Mønsteret under er derimot slitt godt ned (slitt vekk).

Skoene koster rett over tusenlappen og er etter min mening verdt pengene til de grader.

Du som har hatt alfa bever pro skoene, tror du jeg blir misfornøyd med grip + modellen, med tanke på holdbarheten.

Siden du er fornøyd med Alfa M77 så vil jeg anbefale Alfa bever pro. Du har sikkert en typisk "Norsk" fot som passer i Alfa skoene. Har hatt Alfa bever pro i 5 år uten lekasjer. Vekten min er ca 80 kg og jeg regner med at vekt + bruk = levetid på membranen i skoene. Og det er membranen som gjør skoen vantett. Har ikke hatt noen sømmer som har gått opp eller raknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fjellsko (skal ha høye) bør jeg velge med tanke på slitestyrke. Bruker skoene utenfor stier (steinur, kratt, bekker osv) og med tung bør. Regner med at de blir godt og røft brukt.

Er forøyd med m/77, men er litt skeptisk til støtten skoene gir ved de tyngre børene. Er det noen gode råd å få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et par Viking Hunter i høst, har bare hatt M77 tidligere.

Kan anbefale viking skoen, har vært kjempe fornøyd med den, både på høst, vinter og vår tur.

M77 oppleves i ettertid som en slapp sokk i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M77 oppleves i ettertid som en slapp sokk i forhold.

det er jo en slapp sokk! men på korte timesturer i skauen på hverdagen, så velger jeg fortatt m77 fremfor viking hunter..

m77 er jo mye lettere og diggere og bruke når man ikke har belast på ryggen.. har med balast, så er hunter`n bedre, syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.