Gå til innhold
  • Bli medlem

Bunnmeite


strebus85

Anbefalte innlegg

Kom tilbake i dag etter en heller bedrøvelig fisketur i et fjellvann, og i den anledning har jeg kommet fram til at jeg ikke veit hvordan en fisker med bunnmeite. Jeg liker sluk, men meite skal visstnok være bedre tidlig i sesongen- sies det.

Er det noen forumdeltakere som vil opplyse meg?

Hvordan fisker en med bunnmeite? Jeg lurer på hvor lang er fortomen, bruker dere søkke, eller sluk uten krok, hvordan sveiver en inn (tempo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kom tilbake i dag etter en heller bedrøvelig fisketur i et fjellvann, og i den anledning har jeg kommet fram til at jeg ikke veit hvordan en fisker med bunnmeite. Jeg liker sluk, men meite skal visstnok være bedre tidlig i sesongen- sies det.

Er det noen forumdeltakere som vil opplyse meg?

Hvordan fisker en med bunnmeite? Jeg lurer på hvor lang er fortomen, bruker dere søkke, eller sluk uten krok, hvordan sveiver en inn (tempo)

Jeg prøvde bunnmeite i går, men ingen fisk var innt. i mark, men derimot sluk ville den ha så jeg tror ikke den teorien holder mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei

Et lite tips jeg har til bunnmeite som har fungert fint for meg

- Tre et passende blylodd på hovedsena

- Knyt på en svivel slik at loddet holder seg på sena

- Knyt på en så tynn sene du tør i samme svivelen, gjerne av fluorkarbon da dette visstnok skal være usynlig under vann

- Fest en liten krok helt ytterst og agne med noe som flyter, f.eks Berkley Powerbait

Kast ut og brems kastet rett før loddet treffer vannflaten slik at agnet "slår over" og minsker risikoen for krøll. Sveiv inn noen meter etter at loddet har lagt seg på bunn og agnet vil da flyte rett over bunnen

Løsne bremsen på snella slik at fisken får dratt litt avgårde med agnet før den kjenner at det er noe muffins :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.