Gå til innhold
  • Bli medlem

Flåmsbanen


DrSmooth

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kunne tenkt meg en litt spennende tur med litt gåing, (5-10 km pr. dag) og litt fisking. Da gjerne i et område som har fin natur.

Utfordringen er å komme seg ut i naturen.. Trenger å kunne komme meg fra Oslo med kollektiv transport, samt kunne ta kollektivtransport tilbake.

Jeg tenkte på Flåmsbanen. Noen som vet om det er mulig å gå denne distansen, fra Myrdal stasjon og ned til Flåm.

Ser for meg at det kan være ganske vill natur der, med mye fossefall og god stemning! Samt at om det tar for lang tid så er det flere togstasjoner underveis som kan frakte oss hjem til jobb på mandagen.... :roll:

Om det er noen som vet noe rundt dette, så kanskje dere vet noe om fiskemulighetene i elva også? Fisker stort sett med spinner og sluk.

Evt. om noen kjenner andre spennende ruter så er jeg selvsagt interesert i å høre erfaringer og anbefalinger.

Jeg er stort sett ute etter helgeturer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rallarvegen går vel fra Myrdal og ned til Flåm om jeg ikke tar helt feil, så det er nok mulig gå/sykle der. Om det er ruter utenom dette vet jeg ikke. Aurlandsdalen ligger jo ikke så veldig langt unna Flåm, og det er iallefall en vakker dal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kunne tenkt meg en litt spennende tur med litt gåing, (5-10 km pr. dag) og litt fisking. Da gjerne i et område som har fin natur.

Utfordringen er å komme seg ut i naturen.. Trenger å kunne komme meg fra Oslo med kollektiv transport, samt kunne ta kollektivtransport tilbake.

Jeg tenkte på Flåmsbanen. Noen som vet om det er mulig å gå denne distansen, fra Myrdal stasjon og ned til Flåm.

Ser for meg at det kan være ganske vill natur der, med mye fossefall og god stemning! Samt at om det tar for lang tid så er det flere togstasjoner underveis som kan frakte oss hjem til jobb på mandagen.... :roll:

Jeg har kjørt fra Myrdal stasjon og ned til Flåm på terrengsykkel. Det rør seg om ca. 15km. I Flåmsdalen går det mye opp og ned!

Viss det blir for langt å gå, er det Flåmsbanen, som har flere stasjoner på strekningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få med seg mest mogeleg ville eg vurdert å starte på Hallingskeid. Då er det ein tur på ca. 3 mil via Vatnahalsen til Flåm. Då får du med deg Klevagjelet, og med fiskekort vil eg tru du kan få fiska litt i fjellvatna mellom Hallingskeid og Vatnahalsen.

Hugs i så fall på at ein del av ekspresstoga ikkje stoppar på Hallingskeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.