Gå til innhold
  • Bli medlem

Gassboks på fly?


terjeg

Anbefalte innlegg

Ok, allerede i overskriften er det noe som skurrer... Gassbokser og fly hører sikkert ikke sammen pga. trykket.

Men, er det noen som vet om det er lov med bensin i en slik brenselflaske av aluminium? Skal ta fly til Bodø og må ha med primus og brennstoff.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er ikke lov til å ta med noe brennfarlig ombord i fly, selv ikke fyrstikker eller lightere, selv om det blir syndet svært mye mot det siste.

Jeg har hørt at det er tobakkslobbyen som i alle år har sørget for at røykerne kan ha en liten pakke med fystikker med seg, slik at de får fyrt opp med en gang etter landing.

Forresten er også spriten du får kjøpt i taxfree breenbart og hvis du slår en flaske istykker et det også et effektivt våpen. Men selv om det stresses om alt mulig annet, er det fullt lov å ta med taxfree flasker om bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er også spriten du får kjøpt i taxfree breenbart og hvis du slår en flaske istykker et det også et effektivt våpen. Men selv om det stresses om alt mulig annet, er det fullt lov å ta med taxfree flasker om bord.

Ja, det er jo ett paradoks. Så lenge loven er utformet slik den er burde også sprit og parfyme være forbudt, siden begge er svært brannfarlig, men flyplassene tjener kanskje for grovt på dette salget til at noen vil gripe inn........... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40% sprit er vel ikke verdens mest brennbare produkt?

Hehe. Stemmer nok det. Er det ikke maks prosenten det er lov å kjøpe i norge da? Eller er det 60%? Er ikke verdens største tillehenger av konsumer-alkohol, så jeg vet ikke.

Men, de har sikkert fått noen bensinstasjoner i Bodø (som selger både rødsprit og bensin/ diesel) hvor du kan få fatt på godsakene dine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Stemmer nok det. Er det ikke maks prosenten det er lov å kjøpe i norge da? Eller er det 60%? Er ikke verdens største tillehenger av konsumer-alkohol, så jeg vet ikke.

Men, de har sikkert fått noen bensinstasjoner i Bodø (som selger både rødsprit og bensin/ diesel) hvor du kan få fatt på godsakene dine:)

Har siktet meg inn på en bensinstasjon som ligger rett ved flyplassen, så det skal nok gå bra... :wink:

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40% sprit er vel ikke verdens mest brennbare produkt?

Ikke verdens mest brennbare, men det brenner jaggu bra nok er man uheldig.

Prøv å knus en flaske i ett bål og se hva som skjer. :wink:

En jeg kjenner gjorde det (ikke med vilje selvsagt), han har mer enn nok brannskader å fortelle om. (Buksa hans brant opp med han inni.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.