Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakt og fiske i nærheten av Ålesund??


Hode

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til Ålesund (fra Midt-Troms)på grunn av studier, og er ikke kjent der nede.

Da jeg er avhengig av jakt og fiske så lurer jeg på om noen har noen tips/anbefalinger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hva jakter du? Og hva fisker du? :lol:

Hei!

Vært småvilt hittil, men rifle har man også men er ikke kommet lenger der.

Ellers så er det mest isfiske, ferskvann, elv og hav fra land. Ørret, laks, røye går det mest i her oppe i troms.

Er det noen gode forhold der nede da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg skulle satset så veldig hardt på isfiske rundt Ålesund traktene. Bruk iallefall redningsvest. Men det er mange kjempefine elver. Jeg fisket mye i Vatne elva da jeg var guttunge (og det er jo ikke så lenge siden :? ). Eller Tennfjord elva?? I det hele tatt så er det mange fine elver innen 1 times radius med bil.

Jeg var ikke begynt min jakt karriere da jeg bodde på Møre, men det er myye fin natur å velge mellom. Og det må vel være tilgang til jakt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkel tilgang på småviltjakt på det meste av Sunnmøre. Jaktkort koster ca. 20- 50 kr. dagen de fleste steder. Det er mest fjellrype. Ta kontakt med kommunene eller bygdas sportsbutikk for informasjon om hver enkelt kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere Robinson og ozzi!!

Var faktisk i en elv på Grønland sommeren 08 som heter Robinson River hvor det var helt vilt med røye!! ANBEFALES:-D

Bra med elver skjønner jeg- det er flott! Men hva med vann??

Fjellrypejakt er det likeste spør du meg, så det passer meg mitt i blinken! Er det vanskelig å få kort? Stor pågang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verken fisker eller jakter i fjellet, men har sett at det har vært veldig lite fjellrype de siste par årene. I de aller fleste fjellvann har jeg inntrykk av at det er altfor mye og liten fisk, men hører fra tid til annen om steder med bra størrelse på fisken. Traff på en kar ved Grytavatnet (Ørskog kommune) for noen år siden, han skrøt av fisken der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med elver skjønner jeg- det er flott! Men hva med vann??

Fjellrypejakt er det likeste spør du meg, så det passer meg mitt i blinken! Er det vanskelig å få kort? Stor pågang?

Det er ørret i nesten alle vann, men veldig mange av dem er dessverre overbefolket. Enkelte gode vann finnes selvfølgelig, men halve moroa er jo å finne disse selv.

Det er lett å få kort. Flere steder selges kort i bompengekassene på seterveiene. I Sykkylven og deler av Stranda selger de et visst antall kort per dag i ulike områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verken fisker eller jakter i fjellet, men har sett at det har vært veldig lite fjellrype de siste par årene. I de aller fleste fjellvann har jeg inntrykk av at det er altfor mye og liten fisk, men hører fra tid til annen om steder med bra størrelse på fisken. Traff på en kar ved Grytavatnet (Ørskog kommune) for noen år siden, han skrøt av fisken der.

Fisk i Grytavatnet? Her er d noen som er helt på jordet... Ingen fisk i det vannet nei.. Ingen vits i å teste d engang;) hehe

Neida, som sagt i posten over så er her vel fisk i alle vann, men skal man ha litt size så må man gjerne gå et stykke i fjella. Alternativt dyptråle på de større vannene heromkring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.