Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer en ett kart på Garmin CSx?


Anbefalte innlegg

Annonse

I Mapsource velger du ALLE kartene du vil overføre og så sender du de til gps'en. Dersom du har glemt å ta med et kart må hele prosessen gjøres på nytt. Det går ikke å overføre kartene enkeltvis fordi Mapsource starter en overføring med å slette de kartene som ligger på gps'en fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har lurt på det samme selv da jeg endte opp på Vidda med kun kart over Oslo 8)

Har nå skjønt hvordan dette med kartoverføring til GPS enheten fungerer, men jeg må si at Mapsource er en ufattelig dårlig designet applikasjon. Her har systemutviklere/ingeniører fått fritt spillerom uten å måtte forhøre seg med folk som forstår seg på brukervennlighet.

Så vidt jeg kan se så er det ingen mulighet å se hvilke kart som ligger på GPS enheten gjennom Mapsource og det er for dårlig (mulig jeg tar feil).

JP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se så er det ingen mulighet å se hvilke kart som ligger på GPS enheten gjennom Mapsource og det er for dårlig (mulig jeg tar feil).

Tror nok du har rett i dine synspunkter.

Men Mapsource skjenerelt er et flott hjelpemiddel, har "lært" meg å bruke programmet, men tror nok det er mange ting man ennå ikke

har funne ut av.

En annen ting vi er dårlige til, spesielt meg selv er å bruke "hjelp" i Mapsource.

Hadde vi hatt en Tråd der vi delte erfaringer med programmet så hadde vi nok lært mye 8) Har til dags dato ikke sett noen gps forum

som har laget en Mapsource tråd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så vidt jeg kan se så er det ingen mulighet å se hvilke kart som ligger på GPS enheten gjennom Mapsource og det er for dårlig (mulig jeg tar feil).

JP

Der tar du feil, du bare "overfører" kartene fra GPS'en til Mapsource og så får du en leste med kartene på GPS'en i venstre marg.

"Overfører" i hermetegn fordi det du egenlig gjør ikke er å overføre kartene, man leser bare informasjonen om hvilke kart som ligger inne på GPS'en og så vises kartene som allerede er lastet inn i Mapsource.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil, du bare "overfører" kartene fra GPS'en til Mapsource og så får du en leste med kartene på GPS'en i venstre marg.

"Overfører" i hermetegn fordi det du egenlig gjør ikke er å overføre kartene, man leser bare informasjonen om hvilke kart som ligger inne på GPS'en og så vises kartene som allerede er lastet inn i Mapsource.

Prøvde dette med en Oregon og det gikk utmerket.

Lærte noe nytt i dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.