Gå til innhold
  • Bli medlem

Mark eller Sluk tidlig juni?


chiraque

Anbefalte innlegg

Annonse

hei. Etter min mening kan det være greit å ha med seg en boks med mark når man skal på fjellet. Det er ikke alltid lett å vite hva fisken vil ha, men en god markklyse pleier å være en sikker vinner hvis ikke fisken er villig på sluken. Har også veldig god erfaring men sluk spesiellt "Lilleauren" i kobber. Lykke til å Shit fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Etter min mening kan det være greit å ha med seg en boks med mark når man skal på fjellet. Det er ikke alltid lett å vite hva fisken vil ha, men en god markklyse pleier å være en sikker vinner hvis ikke fisken er villig på sluken. Har også veldig god erfaring men sluk spesiellt "Lilleauren" i kobber. Lykke til å Shit fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snaufjellet har jeg alltid med meg noen sluker fra Sølvkroken. Kobber/rød, sølv/rød, og ikke minst Lillauren i grønn har vist seg å være veldig bra rett etter isen har gått :idea: De må fiskes sakte siden fisken fortsat er litt treg. MEN den er skrubbsulten, og ikke så var som senere i sesongen. OBS! Vis litt måtehold, for det er lett å la seg rive med under et godt bett. Noen små spinnere fungerer også bruk (husk at spinnere ofte går dypt). Sammefarger som slukene. Jeg liker Mepps sine, men det er veldig mye bra der ute. Flue er alltid spennende. Har du fluestang så kan det være lurt å ha med noen vårfluer som du striper saaaakte :wink: , noe med litt flash, noen mygg (gjerne Palmermygg) og hareørenymfe med gullhode e.l. Som sagt er ikke fisken så sær tidlig på sesongen. Og.... mark kan man aldri feile med. Søkke, dupp eller friline er opp til dine egne vurderinger. Kom gjerne tilbake og del dine erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.