Gå til innhold
chiraque

Mark eller Sluk tidlig juni?

Det er 3277 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Skal på tur nå til uka, er det noen som har forslag til om jeg burde fiske med sluk eller mark.... det er snakk om fjellvann langt inne i marka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. Etter min mening kan det være greit å ha med seg en boks med mark når man skal på fjellet. Det er ikke alltid lett å vite hva fisken vil ha, men en god markklyse pleier å være en sikker vinner hvis ikke fisken er villig på sluken. Har også veldig god erfaring men sluk spesiellt "Lilleauren" i kobber. Lykke til å Shit fiske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. Etter min mening kan det være greit å ha med seg en boks med mark når man skal på fjellet. Det er ikke alltid lett å vite hva fisken vil ha, men en god markklyse pleier å være en sikker vinner hvis ikke fisken er villig på sluken. Har også veldig god erfaring men sluk spesiellt "Lilleauren" i kobber. Lykke til å Shit fiske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På snaufjellet har jeg alltid med meg noen sluker fra Sølvkroken. Kobber/rød, sølv/rød, og ikke minst Lillauren i grønn har vist seg å være veldig bra rett etter isen har gått :idea: De må fiskes sakte siden fisken fortsat er litt treg. MEN den er skrubbsulten, og ikke så var som senere i sesongen. OBS! Vis litt måtehold, for det er lett å la seg rive med under et godt bett. Noen små spinnere fungerer også bruk (husk at spinnere ofte går dypt). Sammefarger som slukene. Jeg liker Mepps sine, men det er veldig mye bra der ute. Flue er alltid spennende. Har du fluestang så kan det være lurt å ha med noen vårfluer som du striper saaaakte :wink: , noe med litt flash, noen mygg (gjerne Palmermygg) og hareørenymfe med gullhode e.l. Som sagt er ikke fisken så sær tidlig på sesongen. Og.... mark kan man aldri feile med. Søkke, dupp eller friline er opp til dine egne vurderinger. Kom gjerne tilbake og del dine erfaringer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3277 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår.