Gå til innhold
bonzai

Lekk pumpe på Omnifuel

Det er 3178 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

I forrige uke kjøpte jeg meg en Omnifuel og nå i pinsen har jeg vært på fjelltur blant annet for å teste denne.

Kort fortalt begynner den å lekke bensin ut av "pumpestav" hullet når jeg har fått opp trykket. Har prøvd å smøre pumpehodet med greasen som fulgte med, men det hjalp ikke. Prøvde også å ta ut og sette inn igjen den lille dingsen som i teorien skal hindre bensinen i å komme inn i selve pumperøret. Ingenting hjalp. Ble litt skuffet siden Omnifuel pumpen etter alle solemerker skal være en god pumpe. Men uansett; tre dager med bålfyring er jo ikke direkte vondt å ta med seg heller :)

Er dette en direkte reklamasjonssak eller er det noe mer jeg kan prøve?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er en reklamasjonssak! bare å stikke til butikken du kjøpte den i, og bytte den. (vil annbefale deg å bytte den, og ikke reparere selv. kjøper man noe så skal det være i den tilstanden man forventer)

hvis du leser litt i forbrukerkjøpsloven, så finner du ut en del nyttig:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den gamle pumpa, men er det o-ring på den lille tilbakeslagsventilen som sitter i bunnen på den nye pumpa? (Ergopump)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har den gamle pumpa, men er det o-ring på den lille tilbakeslagsventilen som sitter i bunnen på den nye pumpa? (Ergopump)

Ja, det er o-ring. Skal denne også greases inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er o-ring. Skal denne også greases inn?

Den blir jo forsåvidt fuktet av bensinen, men det er denne o-ringen som tetter for retur-lekkasje. Selve tilbakeslagsventilen sørger jo for luft inn og tetter for lekkasje tilbake, men o-ringen tetter ventilen mot lekkasje inn i pumpehuset, hvis du skjønner.

En ny primus skal jo fungere, så hvis du har mulighet til å bytte så gjør gjerne det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg forstår deg riktig, men jeg hadde samme problem på min pumpe......riktignok etter litt lengre tids bruk enn i ditt tilfelle.

Det var limet som hold "bunnproppen" på selve pumpehuset fast, som hadde sluppet taket. Jeg fikk løsnet denne, renset og satt inn med flytende gjenge-"tape" før jeg satt den tilbake. Det har fungert fint og ikke hatt noe problemer siden jeg gjorde det for et halvt års tid siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3178 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive