Gå til innhold
  • Bli medlem

pulk til hund


Idak

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med hvilke pulk man skal velge til 2 hunder? er det best å ha en pulk til hver hund eller 2 hunder på en pulk? er pulk med brems å anbefale på lange turer med mye opp og nedoverbakker eller har de for tung egenvekt? Har mye erfaring med hund og en god del erfaring med pulk men ikke så mye erfaring med hund og pulk sammen.

Alle erfaringer og tips taes i mot med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En pulk til hver hund forutsetter at du er to personer, evt. at du er på snaufjellet med ryddige hunder og forholdsvis lette pulker (bikkjene løper løse)

Jeg mener at et to-spann er mer fleksibelt; man kan kjøre spannet alene eller to personer kan henge bak (med litt justeringer)

Med stive drag og ikke alt for tung pulk er ikke brems absolutt påkrevet. Jeg synes imidlertid at brems gir bedre kontroll, mulighet for tyngre lass og jeg blir ikke så sliten av å stå og ploge. Jeg synes derfor brems er verd de få ekstra kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.