Gå til innhold
  • Bli medlem

Paclite


strebus85

Anbefalte innlegg

Annonse

Selv ville jeg nok ha gått for Pro Shell. Er ikke de store forskjellene på pusteegenskapene, men det innerste stoffet i Pac lite føles mer klamt. Du får nå Pro Shell produkter som også er svært lette. Arc`Teryx Alpha LT er et eksempel på dette. Meget bra produkt ! Norrøna Falketind Pro Shell er også bra. PS ! Bak i Norrøna katalogen står alle tallene når det gjelder pusteegenskaper på de forskjellige Gore Tex-kvalitetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at det var slik at Paclite pustet best. Fordi det er lettest.

Har fått forklart at det er helt feil - Pro shell puster best. Det stemmer godt med mine egne erfaringer,Arc'T Paclite jakka mi er veldig tett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes begge deler puster ganske dårlig egentlig. Det som er fordelen med Pacliten (min iaf) er at jeg kan stappen den i bukselomma hvis jeg vil. Eller i en liten sidelomme samtidig med en drikkeflaske feks. I hoftebeltet på ski og. Det har jeg ikke sjanse til med Proshellen. Dette resulterer i at terskelen for å ha den med som 'sikkerhet' er lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspkt puster paclite litt mer. Men ettersom proshell har nylon som innerstoff trekker denne til seg litt av fuktigheten , i motsetning til paclite som kun har en spraycoting på innersiden der all fuktigheten som ikke pustes ut legger seg. Derfor vil noen si at proshell puster bedre enn paclite, selv om det egentlig er motsatt.

Men vil vel si at de puster nokså likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Norrøna Forelhogna Paclite jakke i tre år når. Det er siste gangen jeg kjøper noe i paclite. Selve passformen og komforten er ikke noe å si på,en lett og god jakke selv om den kan virke noe klam.

Det som gjør at jeg nedgraderer denne jakka er slitestyrken innvendig.Delaminering,rifter og hull etter første året.Sendte den inn til Norrøna som lappa den sammen igjen,(samt ny glidlås).Disse lappene falt nesten av etter første vask.

Jakken har vært "normalt" brukt innen friluftsliv og har vært vasket etter "oppskriften".

Jakken er fortsatt nogenlunde tett,men det er ikke pga slitestyrken,men en halv tube med Aquasure.

Paclite anbefales ikke fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.