Gå til innhold
  • Bli medlem

Nok en tråd, -Norge på Langs


HSE

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ettersom det sitter mye kunnskap og erfaring i dette forumet benytter jeg sjansen til å spørre om gode tips!

I morgen starter jeg fra Lindesnes og første del av min Norge på langs. Jeg har delt opp i en sommer, -og en vinterdel, og planen er å komme seg til foten av Børgefjell i løpet av et par måneder i første omgang. Vinterdelen blir tatt i vinter, og fortsetter der jeg slapp.

Det er flere områder jeg ikke har mye kjenskap til, -og utfordrer dere derfor til å komme med gode råd og tips angående ruta. Hva bør jeg innom, hvilke krattskoger bør jeg styre unna? Noen "severdigheter" jeg ikke kan gå glipp av? Koselige hytter jeg MÅ innom?

I motsetning til de fleste NPL`erne går jeg en litt mer vestlig rute fra Tyinkrysset og opp mot Nord Trøndelag. Ruten kan dere se på min hjemmeside www.svipptur.net.

Kom med innspill!

www.svipptur.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du går innom Aursjøhytta og Grøvudalen. Kan på det sterkeste anbefale en litt mer sørlig rute mellom. Da er muligheten for å få et glimt av moskusen litt større (Oppholder seg sansynligvis enda lengre mot reinheim), samtidig som du går ned Grøvudalen - en herlig tur fra høyfjell til frodig dal.

Ellers så får du holde utkikk etter en uflidd vandrer i sørlig retning når du nærmer deg trøndelag. Startet på nordkapp i fjor, og fortsetteer sørover i sommer om ikke noe plutselig og uventet kommer i veien. Herligt å være på langtur.

God tur! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Hensett til at du allerede har besluttet å gå Norge på langs, så må du nødvendigvis allerede ha foretatt noe planlegging og spørsmålet blir :

Hvor grundig og detaljert er den planleggingen som du allerede har gjort ?

Hvis du ikke har vært inne på www.turistforeningen.no så må du straks gå inn der og sjekke rutemulighetene langs T-merkede stier.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Brage; Jo, har planlagt grundig, og har benyttet meg av tips fra andre som har tatt turen og DNT sine stinett og hytter.

Svartkjel; Har vurdert å gå mye lengre øst over Dovre, men falt på den vestlige ruta for å få med Grøvudalen og områdene rundt. Men uansett planlegging, så blir ruta til underveis.

Har nå kommet meg over Ryfylkeheiene og Hardangervidda og har nå et par hviledager på Geilo. Har hatt en fantastisk tur hittil og sett mye landskap som for meg har vært ukjent. I ettertid ser jeg at vi skulle tatt en mer østlig rute fra Ljosland og gått Austheiene isteden. Dette pga mye snø i fjellet enda. Men strålende vær og fin natur...hva mer kan man ønske?

www.svipptur.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.