Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellstøvler fra Stormberg?


ThereseSA

Anbefalte innlegg

Heisann:) Jeg er ikke den største turgåeren, men liker iallfall godt å gå på tur. I helga ble jeg spontant ut på en 4 timers nattlig gåtur i masse myr, og minusgrader.. Jeg hadde bare turjoggesko som trakk vann som bare det, og nå sitter jeg her med bihulebetennelse og greier:P Var selvsagt ikke lurt, men tenkte ikke så mye på det der og da:p Vi var en gjeng som skulle overraske en annen gjeng på kanotur..:wink:

Nå har jeg altså bestemt meg for å få tak i fjellstøvler, da helst av den høye typen. Jeg har noen militærlignende støvler, men dem får jeg gnagsår av, så de bruker jeg ikke.. Ser at de har noen på salg på Stormberg nå, er disse ok? Er det eventuelt andre støvler i en ganske lav prisklasse som er å anbefale? De må være helt vanntette, om noen veit av brukte sko, så er det og av interesse:)

Link til Skogli Fjellstøvler: https://www.stormberg.no/no/Produkter/Sko/Sko-dame/Sko-dame/Skogli-D-Fjellstovel/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan sikkert få gnagsår av denne også :wink:

Jeg hadde planer om å kjøpe denne for å bruke den på lette fjellturer og turer i marka, men endte med å kjøpe Garmont Tibet til kr 799 på XXL. I.o.m. at jeg var fornøyd med mine forrige nedslitte Garmont støvler.

Ingen fjellstøvler av denne typen er helt vanntette, skal du helt vanntett må du bruke gummistøvler. Helt vanntette støvler blir også utrolig klamme. GoreTexen som er i de fleste støvlene sprekker eller revner etter en tids bruk. Da er det bare regelmessig rengjøring og impregnering som holder dem vannavisende. Det står ingenting om membran på nettsidene til Stormberg, hadde den hatt f.eks. GoreTex så hadde det garantert stått der.

Om jeg får gnagsår avhenger av hvilke sokker jeg bruker og ikke selve skoen. Men dette er svært individuelt ettersom alle har litt ulike føtter og ganglag.

Jeg har en misstanke om at det ikke er så mange på dette forumet som bruker støvler fra Stormberg. Mitt tips til deg er å kjøpe dem og så gi oss en vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fjellstøvler av denne typen er helt vanntette, skal du helt vanntett må du bruke gummistøvler. Helt vanntette støvler blir også utrolig klamme. GoreTexen som er i de fleste støvlene sprekker eller revner etter en tids bruk. Da er det bare regelmessig rengjøring og impregnering som holder dem vannavisende. Det står ingenting om membran på nettsidene til Stormberg, hadde den hatt f.eks. GoreTex så hadde det garantert stått der.

Jeg har en misstanke om at det ikke er så mange på dette forumet som bruker støvler fra Stormberg. Mitt tips til deg er å kjøpe dem og så gi oss en vurdering.

En del støvler av en viss kvalitet er helt vanntette dersom de behandles på riktig måte (med f.eks. Kiwi BeeWax), nå tenker jeg på støvler uten membran.

eiva: har tidligere selv hatt gode erfaringer med Garmontstøvler, bra produkter i den prisklassen.

ThereseSA:

Min erfaring er dog at man må opp i en viss prisklasse for å få gode støvler med tanke på lærtykkelse, komfort, vanntetthet og slitestyrke.

Dersom du kjøper Stormbergstøvlene ville det vært fint om du etter en tids bruk skrev en brukererfaring. Med det bruksforholdet du skisserer kunne Stormberg være et ok valg.

Men prøv flere støvler før du kjøper, noe som passer noens føtter passer ikke andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.