Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport lom xt eller glitterheim lt


gaszuki

Anbefalte innlegg

Er det noe som har erfaring med disse soveposene? Jeg skal på en 10dagers tur i Femundsmarka fra 20.juni. Lurer litt på om disse vil være varme nok til sommmer bruk. Lom har i følge EN standarden t-lim på 4 grader, og glitterheim har t-lim på 4 grader.

Har forstått det sånn at t-lim er hvor en voksen mann kan sove komfortabelt. Det er selvsagt avhenging fra person til person. Er selv ganske varm av meg.

Vekten er så si det samme, men glitterheim har større passform. Kan eventtuelt kjøpe en sommer kile for å få bedre plass i lom posen(er stor av vekst, men ikke lang :wink: ).

Jeg skal ligge i telt så vindfaktoren er borte, kommer til å bruke det i sammenheng med disse posene. Har andre poser til mer under åpen himmel bruk.

Siden jeg er nybegynner i friluftsammenheng, vil jeg si at dette forumet er svært nyttig for undrende sjeler

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Lompåsan, brukt den en del på sommeren i fjor. Knallpose det, holder også varmen forholdsvis godt selv om den blir våt. En genser har du jo alltids med deg uansett, så er ikke verre enn å sove med den om det blir kjølig. Nå er jeg ganske slank, så en extender kan være lurt spesielt om det blir kaldt og du vil ha på deg mer klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.