Gå til innhold
  • Bli medlem

Bioetanol E85 som brennstoff til primus?


Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet svar på det jeg lurer på.

Er det noen der ute som har erfaring med å fyre på E85? Hvordan er dett kontra 4T miljøbensin? Jeg skal primært bruke det på optimus 111.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet svar på det jeg lurer på.

Er det noen der ute som har erfaring med å fyre på E85? Hvordan er dett kontra 4T miljøbensin? Jeg skal primært bruke det på optimus 111.

Takker for svar.

Jeg går ut fra at E85 har samme energi/kg som rødsprit.

For å brenne dette, trenger du en 111T eller 111C, alkoholdyse og restrictor (struperør)

Du må beregne dobbelt så mange kg drivstoff/tur som du ville brukt hvis alternativet var bensin eller parafin.

OBS E85 kan være tilsatt diverse helseskadelige stoffer, så jeg vil anbefale deg å ikke fyre i telt med dette, før du har forsikra deg om at du ikke utsetter deg for ymse skadelige avgasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) E85 :evil:

Ikke noke med argumentene over, E85 inneholder stoffer som får mange gummipakninger til å svelle.

IKKE PRØV DET!! medmindre du er forberedt på å skifte "gummi" deler.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.