Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett jaktbukse


Potter

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en jaktbukse som jeg er meget godt fornøyd med. Problemet er at denne ofte blir for varm og klam når sola steker som værst. Jeg er ute etter en bukse som passer til dette været - dvs. en lett og tynn bukse, men som samtidig har noen vannavstøtende egenskaper. Er det noen som har noen erfaringer eller tips ang. en slik bukse? Skal brukes til småviltjakt, dvs. rype, hare og skogsfugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Tenker du ei bukse med eller uten membran, heller ha med regntøy hvis slusene åpnes?

Har selv Bergans skogshorn komplett dress. Dette passer fint på sen høstjakt. Bruker buksa på vinteren på hyttetur/skitur. Har også ei anna Bergans bukse, er vel en tidligere modell - Anatomic. Ikke noe for i den, samt kan ventilere på sidene. Passer bedre når graderstokken blir varmere.

Har ikke prøvd selv, men sett på diverse forum at folk anbefaler fjellrevens bukse g-1000. Der kan du selv påføre en spesiell voks ut fra hvor vanntett/avisende man vil ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.