Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode råd mot sår pung ?


sventy

Anbefalte innlegg

Jeg er svært plaget med en uutholdelig sårhet i nedre sømfeste mellom pung og anus . Dette er noe som har oppstått etter litt overdreven trening på trimsykkelen. Er der noen som har et godt tips til en legende salve ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tippe at godt renhold og 1% Hydrokortesonsalve vil gjøre suesn i løpet av en dag eller tre. Funker når jeg har opplved dette fenomenet -som ofte kalles infanteriild- på lengre fjellvandringer. Godt renhold og undertøy som ikke er av plast virker stort sett ganske godt prevantivt...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hadde dette ifjor på en ukestur på Hardangervidda, jævla vondt og plagsomt. Dette første var å kaste trusen jeg hadde som var i bomull. Brukte en shorts med god lufting og hadde muligheter til en dusj på turisthyttene. Godt renhold og god lufting, var kvitt det etter 2-3 dager, brukte så ulltruse resten av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært plaget med en uutholdelig sårhet i nedre sømfeste mellom pung og anus . Dette er noe som har oppstått etter litt overdreven trening på trimsykkelen. Er der noen som har et godt tips til en legende salve ?

Nedre sømfeste skriver du ? Ai-ai-ai, dette hørtes ikke godt ut. Var ute for et lignende tilfelle for ca. 10 år siden da jeg gikk New Zealand på tvers. Der fikk jeg et veldig godt råd av noen lokale Maorier : Ta ca. 3 kg. ferske Kiwier som du presser saften ut av, hell dette over i en egnet bolle/fat. Stikk så "utstyret" nedi saften. Hold det der i ca.20 min. Dette gjentas en gang til dagen i 3 dager,fortrinnsvis om formiddagen, og du er garantert symtomfri. Lykke til og måtte du ha mange gode år på trimsykkelen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - dropp underbuksa på sykkel. Det kan også være lurt å se etter et annet sete..... (men sikkert ikke dumt å droppe den en stund)

Men, jeg forstår egentlig ikke at det skal bli sårt der av sykling, hvis du ikke sitter helt feil.... Det vanlige problemet er at pelvis blir klemt sammen, og den er vel litt lenger frem.

Sitter du veldig oppreist når du syklere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.