Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett tarp å få kjøpt i Norge?


gauperaa

Anbefalte innlegg

Er ute etter en tarp a la disse:

http://www.backpackinglight.co.uk/product366.asp (572g, 240*290 cm, 60 pund + frakt og moms, og evt plugger i tillegg. Utsolgt for tiden)

http://www.gossamergear.com/cgi-bin/gossamergear/Spinn-Twinn.html (227g(!), 8 * 10 feet, 175 dollar + plugger + frakt + moms)

Er egentlig mest interessert i sistnevnte, men lurer på om det selges lignende i Norge? noe norskprodusert? Har sett at Hilleberg selger sine her i Norge, men vil gjerne ha noe som veier mindre enn det feks xp 10 gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magasinet.no selger noen tarps.- Det er vel deres eget merke.

Veier vel ikke noe mindre enn Hilleberg sine men en del billigere.

Noe skikkelig lettveks har jeg heller ikke sett.

Send en mail til Helsport og hør hvor mye de tar for å sy en til deg av ultralight teltduk. Evt hvor mye det koster å kjøpe stoff fra de og sy selv. Er jo bare kantsømmer og hemper så ikke all verdens jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere positive tilbakemeldinger rundt Magasinet sin tarp. Noe tung, men prisen tatt i betraktning så skal den være ganske kurant.

Jeg vurderte også Hillberg sin, men grunnet pris falt valget på Magasinet sin. Regner med å få den levert i løpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den til Magasinet selv. Greit pakkvolum og vekt er ok. Jeg bruker den som regel npr jeg ike har telt, dvs minilavvu. Bruker jeg lavvuen holder det med den, den er romslig nok inni ved regn etc.

Men prisen til Magasinet er bra 399 for 3x3m og 499 for 4x3m. Følger med barduner.

Trenger du stenger for å lage "gapa" eller "overtelt" til den så hadde de det på tilbud på primavillmark sist jeg var innom. Mener de koster 65 for et par. Obs på at de er av stål så de veier jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke missforstå, tarp er fint alene og sammen med telt. Men hvorfor ikke bruke pressening? Billigere og kanskje mer funksjonell da den kan formes etter egne behov. Vekten er heller ikke gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte akkurat den minste tarp'en til MSR forrige uke. Vekt 180g + barduner!!! Riktignok er den ikke veldig stor, men jeg skal ha den med i tillegg til telt, så for meg er den helt utmerket. Prøvde to forskjellige oppsett i helgen, og det så ikke altfor ille ut. Prisen på ca 1000,- på sportslageret er vel ikke helt snill :D

Prøvde meg i fjor med en Hilleberg XP10, men jeg fikk aldri helt taket på det å spenne den opp fornuftig. Altfor mye vindfang, og jeg syntes det krevde for mye felling av bjørk for å støtte den opp til at den ble mye brukt. Dødvekt i sekken i fire uker! Kjøpte på innfall en XP5 (som var en rest på sportsnett, siden Hilleberg har slutte å produsere den størrelsen). Har ikke prøvd den ennå, men den blir nok ikke mye med på tur den heller tipper jeg... Er nok altfor glad i lett sekk OG telt 8)

En vanlig presenning er sikkert helt greit, men vektmessig kan det ikke sammenlignes med de lette tarpene. Riktognok er de billige, men det hjelper lite om du skal vandre rundt med den i flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig presenning er sikkert helt greit, men vektmessig kan det ikke sammenlignes med de lette tarpene. Riktognok er de billige, men det hjelper lite om du skal vandre rundt med den i flere uker.

Det stemmer nok ikke helt hva vekt anngår, men du har rett med tanke på pris :)

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=62879995

2,4x3,5, 135 g, 59kr

(Men det er vel ikke fint nok for deg tenker jeg...) :?

Nå er det heller ikke så mange som vandrer rundt i flere uker her inne, og jeg tror selv de som bare drar på helgtur, eller andre, ikke har noen som helst problem å bære med seg f.eks 0.5kg ekstra, om det skulle gi en flottere naturopplevelse, samt mer praktisk tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, litt klasse må man da kunne vise når man er ute i skog og mark :D

Menfra spøk til avlor! Skulle ha hatt rett angående vekt, som jo er veldig avkreftet litt lengre opp i tråden, så hadde jeg ikke stolt på en presenning fra Clas Ohlson med den lave vekten som beskyttelse på en langtur. Men i skogen en høstnatt med bål, helt supert. Mye billigere å brenne hull i enn den dyre fra Hilleberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig gjeng her inne! :D

Puuh, da hadde jeg regnet ca rett, derfor tilføyde jeg:

bære med seg f.eks 0.5kg ekstra,

Magasinet sin tarp kan jeg gå med på, men tarp'er til 1000kr+ er helt insane.

så hadde jeg ikke stolt på en presenning fra Clas Ohlson med den lave vekten som beskyttelse på en langtur.

Dummen :D det er jo teltet som skal beskytte deg, ikke tarp'en. Tipper du gjør som meg ved skikkelig styggevær, tar ned tarp'en....

Mye billigere å brenne hull i enn den dyre fra Hilleberg.

Kan jo lappes, men da faller litt av statusen bort :D

Fra spøk til alvor, jeg skal holde ord og sette sammen en liten video der jeg deler litt av mine ideer om hvordan man setter sammen en brukbar tarp, så billig som mulig. Halve moro'a er jo å finne ut av ting og mekke litt selv. Veldig på spissen, som å binde sine egne fluer :D

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.