Gå til innhold
  • Bli medlem

Altevann- Vuoma Snøforhold?


Lod

Anbefalte innlegg

Hei- er det noen som har vært i indre troms i det siste? Jeg planlegger å gå på ski fra Altevann til Vuoma via Gaskas. Planen var å dra inn med pulk og hunder, selv går jeg på ski, men jeg er spent på føret. Er dette mulig så seint i mai? Håper noen kan svare meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Linken under her gir en bra oversikt over forholdene i området. Har ikke vært i området i det siste, men jeg gjetter på det begynner å bli mye bart langs Altevannet til Gasgas, blir det litt kaldere kan det vel være at isen kan være gangbar igjen, men ifølge sidene til bardu kommune er isfiskeløypa stengt for sesongen. Over til Vuoma er det sikkert nok snø enda, var der oppe rundt 7 juni i fjord og da var det stort sett skiføre mellom gasgas og vuoma, bortsett fra første delen opp fra hytta. Skal selv oppover der med ski neste helg, så jeg håper det kommer noen svar fra folk som har vært i området i det siste.

http://www.nve.no/Global/Vann%20og%20vassdrag/Hydrologi/Is%20og%20Vanntemperatur/Ismelding/Siste_ismelding_fra_Statskog_Sor_Troms.pdf?epslanguage=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.