Gå til innhold
  • Bli medlem

piggen i slutten av mai?


gaus

Anbefalte innlegg

Utflytta nordmann planlegger topptur på piggen i slutten av mai(rundt 25-26.mai blir den eneste sjansen jeg har iløpet av dette året desværre)

Har så vidt vært i kontakt med Spiterstulen som virker meget sympatiske og sier de nok kan åpne porten(opp bøverdalen) for meg noen dager før den offisielle åpningen.... alt vel så langt

Meeen jeg innbiller meg at snøen er superråtten i slutten av mai, er det noen som har erfaringer fra piggen på denne tiden av året?

Glittertinden har sikkert de samme forutsettninger, så det blir vel to sider av samme sak?

på forhånd takk for svar og ha ellers en fortsatt god 17.mai der oppe i fjellandet.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vurdert Juvasshytta - med ski eller truger? Taulag går ofte Piggen fra den kanten allerede i mai og det kan godt hende det er spor over breen. I mai ville jeg ev. vurdert å gått til fots over også, altså uten tau. Tipper forholdene vil kunne variere mye. Du kan oppleve superråtten snø og ganske ok snø. I høyden tipper jeg den ofte vil fryse i løpet av natten og så mykne utover dagen.

Glittertinden er nok mer utsatt for råtten snø enn Galdhøpiggen. Til Glittertinden fra Visdalen må du over relativt lange flyer i lavere høyde, mens du til Galdhøpiggen (fortsatt fra Visdalen) kommer ganske kjapt opp i over 1800 meter hvor snøen må kunne forventes å være noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert Juvasshytta - med ski eller truger? Taulag går ofte Piggen fra den kanten allerede i mai og det kan godt hende det er spor over breen. I mai ville jeg ev. vurdert å gått til fots over også, altså uten tau.

Alene over styggebreen??? ohhh ække det farli'a?

tenkte ellers og ta med noen truger ja, det er vel en nødvendighet på denne tiden av året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.