Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskevann på turen til tomannsbu?


Podda82

Anbefalte innlegg

Annonse

Takk for svar! Planen var å gå fra Hunnedalen ja. Sjekket litt på Norge i bilder, å der så jeg at den røde stiplede NTF løypa passerer en del små og store vann. Fant ikke navnet på de vanna du nevner, men står vel på ett vanlig kart regner jeg med, så får sjekke opp:)

Fin fisk er det havkilo+ eller?:)Er det røye eller ørret?

Har du prøvd noen av vanna på andre siden av dalen? Eks. Djupavatn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sa feil i tråden lenger oppe er Øydevatnet strien passerar ved. Gravatnet i NA, her er det øaure og bekkerøye. Skal vera lite fisk i djupavatnet, men har aldri fiska her før, baserar det kun på muntleg info, dvs har vore fisk før men ikkje no lenger. Søk litt på fiskersiden.no og fluefiske.net og sjå kva du finn der.

Bra nettkart:

http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Planen var å gå fra Hunnedalen ja. Sjekket litt på Norge i bilder, å der så jeg at den røde stiplede NTF løypa passerer en del små og store vann. Fant ikke navnet på de vanna du nevner, men står vel på ett vanlig kart regner jeg med, så får sjekke opp:)

Fin fisk er det havkilo+ eller?:)Er det røye eller ørret?

Har du prøvd noen av vanna på andre siden av dalen? Eks. Djupavatn?

Djupavaten har fisk, men den er liten. Mange har vannene er etterhvert fått mengder av småfisk.

Det slenger fortsatt en og annen stor, men de er ikke lette å få.

Det er ikke nødvendig å gå over på andre siden for å fiske. Det er fisk i Hunnevann og i elva nedover Hunnedalen.

På vei mot Tomannsbu, tror jeg det kan lønne seg å ta ned mot indra Stigelsvannet. Jeg mener det skal være fisk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar! Har også hørt at mange av vannene i Hunnedalsområdet har mye småfisk, men alltid kjekt å høre fra andre hvilke erfaringer de har. Har selv prøvd litt i elva som renner langs dalen, men der var også bare småfisk. Prøvd litt i Hunnevatn og, men uten hell der. Skal legges til at været var surt den dagen så det ble ikke mange kastene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.