Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommerplaner?


larka

Anbefalte innlegg

Det er sikkert mange nå som drømmer om sommeren og legger planer for ulike turer.

Hva er planene for sommeren 2009?

Personlig er en tur til Einunndalen i slutten av juni klar, likeså Finnmark, nærmere bestemt Måsøy. i månedsskiftet juli/august. Femunden skal også avlegges et besøk, likeså Gausdal Vestfjell og Jotunheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar jevnlige dagsturer i Ringsakerfjellet. Elbrus står for tur i juni. (gleder meg som en veps i et syltetøyglass! :?: Ellers så håper jeg å få til noen dager i Jotunheimen med div. toppturer tidlig på høsten. Blir nok noen fisketurer i Åstdalen og i Engerdal. Minst en tur på "fjellet i mitt liv" Rendalssølen hører alltid med på sommeren. Enkelte spontanturer blir det sikkert. Har også et ønske om å endelig komme på toppen av Rondeslottet og samtidig ha mer en 5 meters sikt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gleder meg til sommerferien, ja!

Med utganspunkt i hytta på Sjusjøen kan vi gjøre hva vi vil! Med sykler og lavvo parat skal vi dra der vi vil. Har ikke lyst til å planlegge så mye, men en tur i Huldreheimen blir det nok. Og så skal vi hilse på Kaptein Sabeltann noen dager.

Men mest av alt; fjell og fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en tur til Femunden med kano i pinsa og så blir det en tur til Femundsmarka i midten av juni også. Da starter vi ved Kjerringsjøen og ruta er i grove trekk: Rogen - Bredåsjøen - Lasjøen - Vonsjøen - ned Grøtåa - opp Røa - Styggsjøan - Revsjøen - Rogen. Har tenkt å bruke 11 dager på turen. Kan vel si at jeg har fått Femundsbasillen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene mine er å være mest mulig ute :D

Har planer om en langhelg med kano med en kompis, uvisst hvor foreløpig :(

Har også planer om en kanotur med datteren min på 5 år :)

Ellers er det mulig det blir en langtur opp mot en uke alene på sensommeren, kanskje høsten :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire uker til disposisjon, men hva jeg skal bruke de til er ennå usikkert. Prøver å finne på en spennende tur i Nordfjella i juli, så får se hva det blir til. I august skal jeg på fisketur. Hvor er uvisst. Ellers blir det nok en del turer til hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, planene er ganske løse enda, men jeg regner med at det blir en liten uke i Børgefjell, en kanotur i Sverige og en ukes tid i et enda ikke besluttet fjellområde sørpå. Alle turer inkluderer 2-åringen, så det blir ikke de største utskeielsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

langtur fra Gjende til Turtagrø med dama, hytte til hytte :) Første fotturen med henne, blir ikke noe toppsamling men jeg håper vi får det hyggelig i hvert fall! Så Storen med noen venner når jeg først har kommet til Turtagrø. Breføring på Nigardsbreen, besøke familie og kjente fjell i Loen/Stryn. Så håper jeg det bærer rett til Østre Æra hvor luften er så fin. Blir så sinnsykt digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag är pensionär så jag har egetnligen hur mycket tid som helst, men jag måste tänka på min stackars kropp också.

I maj gjorde jag en 11-dagars tur i Skottland. Det var vackert väder 5 dar! Räknar snart med ett par turer i Pyreneerna där snösmältningen (från mäktigt utgångsläge) har varit mycket snabb. I mitten av augusti hoppas jag på en tur i Schweiz (Surselva+Engadin) och senare en i Italien (le Orobie). Det är en underbar årstid som jag kunnat utnyttja först sen jag slutade arbeta.

Beträffande fjällen har jag slut på idéer, åtm, i Sydnorge: http://www.huthyfs.com/nortrek.html

Har nån gång funderat på Nordnorge (känner endast Saltfjellet och Sulitjelamfjellene),

men mygg och planeringsmöda avskräcker. Børgefjell, t ex: måste man inte tänka igenom varenda

kryssning av bäckar och älvar i förväg? Inte lätt att ta sig till, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.