Gå til innhold
  • Bli medlem

Lengde på Bora 80?


MexicoJoe

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Arcteryx Bora 80 ryggsekk som jeg er storfornøyd med.

Men av og til ved tunge bører føles den litt kort i ryggen. Er 188 cm.

Lurer på om jeg rett og slett har en i str. Regular, men burde hatt den i str. Tall.

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut om jeg har en regular eller tall ryggsekk? Har prøvd å lese på diverse merker og lapper på innsiden, men kan ikke finne ut av det.

Alle kvitteringer og emballasje er desverre kastet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 183cm og bæresystemet på Regular må justeres ca 2\3 opp for at den skal sitte på meg, så det kan godt stemme at den er for kort for din rygg.. Har du sjekket med butikker nær deg om noen av de kan føre Tall sekken som du kunne testet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt morsomt det her. Jeg er 182 og har en i str tall og den er rett og slett litt lang, jeg bomma litt på målinga der. Det går fint i oppoverbakker, strekker ryggen, men den kommer for langt ned i nedoverbakker. Men sånn rent bortsett fra nedoverbakkene er jeg strålende fornøyd. Det er ikke siste modell, men den før. Send en pm hvis du er interessert i et bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har løsnet borrelåsen under ryggplaten og dratt bæreremmene HELT opp, og den er for liten (sjekk vinkelen på toppstrammerene når sekken er tilpasset) så er det en regular. Som sagt, jeg er 183 og Tall er alt for høy for meg, med bæreremmene på laveste innstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kjøpt meg Bora 95. Ift reg eller tall sendte mail til sportsnett og fikk svar:

Mål ryggen fra hoftekammen/hoftebenet og opptil midt på skuldere.

Str. Reg 46-55 cm

Str. Tall 52-59 cm

Sjekk denne adressen så ser du hva du skal måle:

http://www.helsport.no/helsport/entrypage.aspx?t=om+ryggsekker&containerid=23093&parentid=23090&objectid=10224&guid=1&lnodeid=4&pageid=5005

Er selv 184cm. Målte ryggen ut fra anvisning ca 50-51cm. Ble anbefalt reg fra sportsnett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.