Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold på Valdresflya


sherpa

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å ta en tur til Valdresflya, Kalvehøgdi og andre topper 17 mai helga.

Er snøforholdene bra ? Er veien fremdeles nattestengt slik at jeg ikke kan kjøre

inn fra sør før kl 8 på morgenen, eller stenges den bare når forholdene tilsier det ?

Tidligere år har jeg kjørt inn fra nord ved 6 tiden på morgenen i midten av mai.

Tenkte å sove i bilen et eller annet sted i nærheten av Fagernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en tur på Flya i går 9/5. Da var det snøstorm der oppe. Flere biler som hadde problemer med å komme frem, da veien føyk igjen flere steder.

Som du sikkert vet så er det katasrofalt lite snø i Jotunheimen i år. Jeg var på Vandrehjemmet i går å kitet, til min store overaskelse har snøen holdt utrolig godt. Så etter min mening skal det ikke være noe problem å komme seg opp på Kalvehøgde 17. mai helgen. Det blir sikkert nydelig med den nysnøen som har kommet i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøforholda var bra på søndag 10/5. Dog er det nok lite snø fra Mugna og videre mot Kalvehøgdene vil jeg tro..? Var forholdsvis lite der allerede rett etter flya åpna. Veien er stengt natterstid ja, ettersom jeg har skjønt det er den stengt uavhengig av forhold om natta enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiføret var helt upåklagelig på Onsdag. Hard snø som nesten ikke ga avtrykk fra start (ca kl 10) og kjempefint "kjøreføre" ned igjen utpå dagen. Så fint føre får du helt sikkert, om været slår til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tenkte å ta en tur til Valdresflya, Kalvehøgdi og andre topper 17 mai helga.

Er snøforholdene bra ? Er veien fremdeles nattestengt slik at jeg ikke kan kjøre

inn fra sør før kl 8 på morgenen, eller stenges den bare når forholdene tilsier det ?

Tidligere år har jeg kjørt inn fra nord ved 6 tiden på morgenen i midten av mai.

Tenkte å sove i bilen et eller annet sted i nærheten av Fagernes.

Hei.

Takk for svarene jeg fikk.

Etter 30 mil og ei fartsbot kom jeg til Flya kl 0630 idag 17 mai.

Det hadde kommet litt snø og snødde fremdeles litt. Lavt tett skydekke reduserte sikten

til 20 m. Først ved 10 tiden lettet det noe. Snøen på selve Flya bar relativt bra, men i

sørflankene var det mange steder dårlig bæreevne. Mange biler og folk utpå dagen,

men de fleste ruslet rundt nede på Flya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.