Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilket telt er dette?


Idalinn

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her... har en mann som er på jakt etter nytt telt, også så han en film her om dagen og forelsket seg helt i dette teltet.... men jeg klarer ikke finne ut hvilket telt det er... og tør ikke spørre han i fare for røpe bursdagsplaner :)

Håper noen vennlige sjeler her inne kan være så vennlige og hjelpe :)

Legger ved bilde

406714.jpeg

http://bildr.no/view/406714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke helt sikker på modell navnet men er et helsport kupeltelt med plass til ca 3-4 personer. xxl selger helsport telt, så er nok mulig å spørre der, eventuelt få tak i en broskjyre der å se hvilket telt det er vis det fremdeles er i produksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et Helsport svalbard. Hvilke modell det er utover det, er jeg ikke sikker på. Teltet så ganske stort ut, så det er fullt mulig det er 4(5)-mannsversjonen. Teltet kommer i 3-mannversjon, 3 high som er litt høyere og bedre plass i, 4(5) som er plass til 4 i, blir fort trangt med 5, og 6-versjon.

Du må finne ut hvor stort telt han er på jakt etter, og kjøpe deretter.

Kan også si at det er gode telt, men også ganske dyre, så det kan fort lønne seg og undersøke mange forskjellige plasser før du kjøper telt. XXL selger hvertfall Svalbard 3 til en ganske grei pris.

Sjekk også ut http://www.helsport.no for mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også skjekke ut Hilleberg og fjellreven. Ganske fine telt i 3-sesong klassen og ligger stortsett veldig godt ann i pris. Hadde selv et Hilleberg Tarra. Var ikke dyrt til å hvere et kvalitetstelt. Tålte greit liten storm på Hardanger vidda i februar så det tåler nok, til en overkomelig sum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel primært ute etter et 3 sessongers telt..vinter er han for pysette til :lol:

3-4 personers telt vil jeg anta... vet han også har tittet litt på fjellheimen 4 camp teltet...

Om teltet ikke skal brukes vinterstid er svalbard et dårlig valg, det er jo primert et vintertelt. Jeg ville heller valgt fjellheimen i camp-utgave, et romslig og fint telt.

Å ja, jeg leser ikke bare brosjyrene, men har rundt 50+ teltdøgn i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svalbard er alt for dyrt til og være 3 sesongers og veier alt for mye for et tre sesongers telt. jeg har selv et ringstind 2 som et tre sesongers og vurderer faktis og kjøpe svalbard 3. kan ikke anbefale og kjøpe et telt du skall bruke hele året for da blir det ofte for tungt for sommer turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til størrelse på telt kontra personen som ligger på bakken vil jeg tippe det er et Svalbard 6 telt det er bilde av. Er vel ment som et basecamp telt for flere personer. Ville ikke kjøpt det selv hvis jeg ikke hadde noen store "ekspedisjonsplaner" med en 4-5 andre.

Da heller 3 manns versjon(som jeg allerede har).

Hvis telt ikke skal brukes på vinter og høyfjell i "storm" så ville jeg heller kjøpt et 3 sesonger. Svalbard veier en del og koster mye. Fjellheimen 3 camp, Fjellräven akka RS3 f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er Svalbard 3 modellen (hvis det er, må det være 6 mandsudgaven). Har selv 5 personers udgaven, og det er bestemt ikke samme telt på billedet. Ud fra billedet af manden og stenen, er teltet alt for højt til at være 3 eller 5 modellen. Muligvis 6 modellen. Men i så fald er det den gamle 6 personers model.

Vh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et Helsport Svalbard 6. Høyden på kuppelen avslører det;)

Men jeg ville gått for den nye modellen (2009 mod). Den er mer vindstabil enn sin forgjenger. Den ser også ganske annerledes ut, siden enda fler av stengene krysser hverandre...

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.