Gå til innhold
  • Bli medlem

Regntrekk alpinist


Anbefalte innlegg

Annonse

Det store trekket til Bergans passer ganske bra, i allefall så lenge du ikke spenner liggeunderlaget nede utenpå sekken. Det kan virke på meg som om sekkeprodusentene ofte trekker frem i reklamen at sekkene deres har alle mulige festepunkter til utstyr, men glemmer at noen kanskje bruker festemulighetene før de designer regntrekket.

Når jeg gikk med min Alpinist droppet jeg som regel sidelommene, og spendte liggeunderlaget på høykant bak på sekken, og da gikk det OK med regntrekket.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt skeptisk når jeg ser at trekket passer alt fra 75-130l. Med en Alpinist 130 er man helt i yttergrensen uten mye å gå på. Min erfaring er også at regntrekkene er altfor lite romslige, og kun beregnet på sekken uten noe på utsiden. Fordelen med 130l sekk er selvfølgelig at man får plass til alt på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en Alpinist der jeg kjøpte med regntrekket som flere omtaler her. Det går for så vidt å trekke dette utenpå sekken med sidelommene montert samt liggeunderlag på langs. Som justanothernut nevner, er det nok å foretrekke uten sidelommene når regntrekket benyttes. Jeg ville allikevel ikke stolt for mye på dette regntrekket for min erfaring er at etter en dagsmarsj i regnvær, er det meste av innholdet i sekken vått uansett. Sats heller på vanntette pakkposer enn å tro at regntrekket vil holde innholdet i sekken tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.