Gå til innhold
  • Bli medlem

Forhold for toppturer fra Valdresflya 1.maihelgen


Esp1Holm

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg var en tur innover Leirungsdalen i helgen. Mer enn nok snø til alt som er moro, men mindre enn på denne tiden i fjor. Elva var bare åpen på enkelte plasser. Skal du på Rasletind og Kalvehøgdene, er det best å parkere litt nord for høyeste punktet på veien. Skal du inn i Leiriungsdalen og gå topper nord for denne, syns jeg det er best å parkere ved Heimdalsmunnen eller litt lenger nord, slik at du har svak helling neste helt tilbake til bilen og slipper å styre med å sette på feller på vei hjem.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok turen opp på Rasletinden 25. april, og det var gode snøforhold. Jeg kommer gjerne tilbake 1.mai-helgen, men synes nedkjøringen fra Rasletinden var nokså kjedelig.

Finnes det andre gode skitopper, uten alt for lang anmars (<15 km fra bil til topp), med utgangspunkt på Valdresflya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også er det meldt litt snø nå så det kan fortsatt være noen uker med skigåing.

har noen peiling på snøforholdene ved leirungsdalen? Er elva/bekken der åpen, eller mulig å krysse?

vurderer leirungsdalen som utgangspunkt for toppturer kommende helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.