Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakob

Anbefalte innlegg

Efter (endnu) et år med mange spørgsmål, som venligt blev besvaret af fjellforums medlemmer, synes jeg blot at jeg vil vise nogle få billeder fra en super tur fra Finse->Kjeldebu->Rauhellern->Heinseter->Tuva->Ustaoset (ruten rundt).


Vi gik, ifølge GPS´en ca. 96 km på 4 1/2 dag i et fantastisk landskab, hvilket vi var meget tilfredse med. Kun dag 2 bød på dårligt vejr. Vi endte denne dag med at gå halvdelen af dagen og tage turens luksus middag på Dyranut istedet for det planlagte stop på Rauhellern.

Jeg var vældig tilfreds med mit nyindkøbte Svalbard 5, (2009 modellen) (købt for at kunne huse familien på sommerturer), mine Åsnes Amundsen og især mine kortfeller fungerede perfekt i forhold til vejr, tempeaturer og sne. (Jeg vil følge op med nogle udstyrsanmeldelser på især teltet).

Så efter en kaotisk tur sidste år lykkedes det os, de uerfarne danskere, endeligt at gennemføre vores planlagte tur. Næste år er vi tilbage igen.

Tak for hjælpen i løbet af året.

Mvh
Jakob

post-636-133474619453_thumb.jpg

post-636-133474619462_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...
3 mennesker i 5´eren er intet problem om vinteren, men 4 personer begynder at ligne noget helt andet

Bifalles. 4 personer i Svalbard 6 er en kurant sak(men vinterstid vil jeg ikke anbefale å putte flere mennesker inn i det heller). Hadde Svalbard 5 og 6 telt på folkehøgskolen så fikk prøvd dem grundig der.

Så ut som en flott tur det der! Velkommen tilbake til Norge senere også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hva som synes å ha vært en flott tur på alle måter, Jakob.

Likte godt bildet "morgenkaffe" :wink: Fornøyd kar!

Godt å høre at dere var fornøyd med kortfeller og utstyr for øvrig. Brukte dere snøplugger til telt, eller bare ski/staver.?

Skjønner av bildene at det frister med flere opplevelser av samme art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak. Intet som morgenkaffe i en god "stol" med en fantastisk udsigt. Vi kommer bestemt tilbage næste år. Om det skal være Hardangervidda eller et andet sted (evt. Jotunheimen), må vi finde ud af.

Martin: Vi brugte både skistave, ski, Helsports snepløkker/sneplugger (50 cm typen) og Hillebergs snepløkker (Svalbard 5 er noget større end mit gamle Hitra 3 personers). Hillebergs pløkker fungerer super godt når de graves ned i sneen og modstår klart et bedre træk end Helsports (som placeres klassisk vertikalt, med mindre man vil binde en bardunen rundt om pløkken).

Både telt, pulk, ski og skifeller fungerede kanon godt, hvilket jeg frygtede lidt. Ikke så fint at have så meget nyt udstyr på en enkelt tur. Men det gik jo :wink:

Venlig hilsen

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.