Gå til innhold
  • Bli medlem

kjøp av kamkile - hvilke størrelser?


Anbefalte innlegg

Hei,

er på vei over til New York, og tenkte plukke opp litt billig utstyr i dollars.

tenkte handle noen Kamkiler fra Black Diamond, men er relativt fersk og trenger derfor litt hjelp til å plukke strørrelser. Kan noen hjelpe meg?

Si at jeg skal kjøpe en 3-5 stk, hvilke størrelser bør jeg velge? er micro-cam'ene smarte?

ja, jeg vet godt at det kommer helt an på hvor jeg kommer til å klatre etc, men om noen kunne svare på generellt grunnlag hadde det vært flott.

Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sannsynligvis mest å spare på de største, men de jeg bruker mest er 0.75, #1 og #2

Kjøper du BD Camalots, så ta med en pakke Neutrino RackPack samtidig så får du fargetilpassede karabinere. Det virker kanskje som noe sprøyt, men er noe jeg setter pris på. Mye lettere å finne riktig kam bare ved å se på karabinerne.

CHo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva du tenker å klatre. .4 og .5 er fingerriss, .75 og 1 er ringlocks, 2 er håndriss, 3 er knyttnever. De som er mindre er spesialstørrelser, og ikke noe man bør stare med. Kiler er ofte bedre når det blir mindre enn .4. Jeg bruker fra .2 til 4, avhengig av rute. Mest .5 til 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.