Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotumheimen august/september


gjerris

Anbefalte innlegg

Annonse

Flott tid i fjellet. Tidlig høst med frostnetter og snø på toppene er helt normalt. Mange betjente hytter stenger andre helga i september, men inntil da er det mye folk og fint å ferdes i fjellet, bare man er utstyrt for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jeg har også tenkt til å gå i jotunheimen denne tiden men lurer på hvor stor turisme det er. Ango sa de var mye folk. Vil det si gå i kø opp mot toppene, se og høre masse folk rundt teltet. Jeg vil oppleve natur få meg en fin gå tur. Det for holde med kø i butikken. Er det noen tid på året det er gennerelt lite folk, men sammtidig slippe ski eller truger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"tlm",

Jeg har gått mange toppturer i Jotunheimen i slutten av august og hele september, og det har vært få mennesker å se på toppene. Flere ganger har vi ikke truffet andre, men nå har vi også ofte gått utenfor alfarvei. Spesielt dersom du går på hverdager, er sjansen for å møte folk liten. Så, du skal treffe bra om du må gå i kø til en topp i Jotunheimen på en hverdag i september (og slutten av august). De aller fleste toppene slipper du også å trekke kølapp på i helgene.

Velger du stiene mellom turisthyttene, vil du derimot kunne støte på andre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som Nils. Det er veldig avhengig av hvilke ruter du går. Jeg har gått helt alene i Jotuheimen både i midten av juli og i august, uten å se andre folk, så det er i hvert fall mulig i september. Men hvis du velger de meste populære rutene så vil det nok være noen i nærheten også en helg i september.

Når det gjelder været så kan det være helt strålende i september. Men det kan også lave ned med kuling i kastene. Normalen er nok likevel noen små varmegrader med muligheter for frost om natten (i høyden i alle fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.