Gå til innhold
  • Bli medlem

30+ dager på tur, sensommer/høst 2011. Svalbard på langs?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge vært en ivrig leser av dette forumet, og trenger nå hjelp med noen spørsmål fra de av dere som vet mer enn meg.

Vi er to kompiser som legger opp til å ta en lengre tur sensommer/høst 2011. Vi tenker over 30 dager på tur, opp til 60 dager er mulig.

Vi er bundet til månedene mellom august og desember 2011 pga jobb og skole.

I utgangspunktet har vi tenkt Spitsbergen på langs. Jeg ser at de fleste som tar denne turen ligger på ca 30 dager og går på vårparten. Er det noen av dere som vet hvilke problemer vi vil støte på om vi forsøker denne turen på sensommer/høst? Da tenker jeg spesielt på elver, snødekke, mørketid osv... Er det i det hele tatt mulig eller anbefalt å ta denne turen på den tiden av året?

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja det første som blir vanskeligere er kryssing av fjorder, og elver som du nevner. dernest blir det verre å frakte utstyr, da du ikke får fordelen av ski og pulk, mellom juni og til ut i august, er terrenget svært vått, pga tint tundra. så det suger å gå..( skoa henger i myra) når det får tørka litt opp blir det fint å gå, og elvene er mindre senere på høsten, når tiningen avtar..

et alternativ kan kanskje være kajakk rund vestkysten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.