Gå til innhold
  • Bli medlem

Goretexbukser til lang og tynn mann?


Arcticpeak

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt noen nye goretexbukser, da mine gamle er utslitt.

Problemet er at jeg er forholdvis tynn i livet og har lange bein. De buksene som jeg har prøvd i butikkene er slik at når buksa er lang nok i beina går det to til tre av meg i livet på buksa.

Jeg anser meg ikke som unormalt tynn siden de fleste jeg treffer i fjellet gjerne ser noenlunde likedan ut, men hvor får dere tak i bukser som passer???

Den gamle buksa jeg har er laget av en svensk fabrikant som ikke eksisterer lengre, så det er heller ikke noen mulighet å få tak i ei ny slik.

For ordens skyld, buksa skal brukes til tinderangling, brevandring, litt klatring og klyving og til litt skigåing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere merker, bl.a The North Face og Arcteryx (og sikker også noen som ikke er like kostbare) har uavhengige størrelser i både livvidde og lengde. F.eks Small-Short, Small-Normal, Small-Long og kanskje Small-Extra long og tilsvarende for Medium og Large.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld, buksa skal brukes til tinderangling, brevandring, litt klatring og klyving og til litt skigåing.

Drit i Goretex, kjøp Softshell og bli fornøyd!

Tilak Crux er som skapt for lange og atletiske folk!

Personlig er jeg i min tredje Crux nå.

Kan anbefales på det sterkeste til ditt bruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i Goretex, kjøp Softshell og bli fornøyd!

Tilak Crux er som skapt for lange og atletiske folk!

Personlig er jeg i min tredje Crux nå.

Kan anbefales på det sterkeste til ditt bruk ;)

Hvor får jeg kjøpt det?

Skulle forøvrig ha skrevet "goretex" i hermetegn, det skal bare være vanntett, slitesterkt og pustende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at god pusting gir dårlig vanntetthet, og god vanntetthet gir dårlig pusting... eg har vore på tur her i Lofoten stort sett heile våren, og berre brukt softshell. det tok litt tid å innsjå, men det er faktisk sjeldan at det no på vinteren er så vått at vi MÅ ha heilt vanntette klede? pustande klede treng ein alltid. ein kan jo evt ha eit sett veeeeldig tynt og lett regntøy i sekken, om ein skulle råke ut for noko vått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lang og tynn - sliter med å finne passende langde på bukser. selv om produsentene lager lange utgaver er det relativt få butikker som tar det inn. Har god erfaring med de som selger Arc'teryx. Haglöfs har mange modeller som passer lange og tynne personer selv om de ikke merker tøyet spesielt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har det samme "problemet" - størrelse W34L36. Kjøpte nettopp et par Klattermusen Gleipner bukser størrelse XL. De var ganske vide rundt livet, men kona tok frem symaskina og la inne et par legg i livet, og nå sitter de som et skudd! Så med litt syferdigheter (i mitt tilfelle min kones sådanne), så er det fullt mulig for oss lange staker og få noe som passer også. Muligens det er litt vanskeligere å legge inn typiske goretexbukser dog.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.