Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge på langs 2009


Anbefalte innlegg

Annonse

Traff flere i påsken på vei sørover. Det er stor aktivitet og enormt mange som går i år (så jeg ut i fra en hytte bok). I går traff jeg en som tok livet veldig med ro og tok dagene som de kom. Han hadde ingen nettside og ingen lang planlegging før turen. Skulle bruke dagene frem til august godt med god tid. Brukte 1:400 000 kart og kompass og gikk etter de store linjene med retning mot Lindesnes :-)

Han følte seg priviligert som kunne gjøre noe slikt, og det er en følelse alle som tar en slik tur har, skulle man tro!

Jeg er ellers imponert over hvor lange dagsetapper han kameraten din har planlagt. 35-40 km og opp til 50 km.. er ikke det litt overmodig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ellers imponert over hvor lange dagsetapper han kameraten din har planlagt. 35-40 km og opp til 50 km.. er ikke det litt overmodig?

Kommer vel an på øyene som ser. Uten at jeg har forutsetninger for å ta innover meg hans tidligere erfaringer så vet jeg at han har høy terskel for hva han anser som lange etapper med sekk på ryggen, i tillegg til at han ser utfordringen i å gjøre det på denne måten istedet for over en 4-6mnd periode.

Folk nyter naturen på forskjellige måter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er noen som har gått Norge på langs med ruta hele tiden i Norge? Ikke det at dette blir noen bedre rute, men det hadde vært interessant å vite.

Det er en del som har gjort det ja. Blant annet Arne Mæhlen og Turid Athammer (som gikk alle 2000 metringene i fjor http://www.tinderangling.no/ ). Noe kupert landskap akkurat der Norge er på det smaleste men fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Storår for Norge på langs turer denne vinteren virker det som. Her er en kamerat som er vant med sekk på ryggen som går i sommer:

http://kenneth-norgepaalangs2009.blogspot.com

Avgjørelsen om å bryta baserte eg på at eg blant anna skal på leiropphald med Politihøgskulen i midten av august før praksisåret startar, samt at eg har førebuingar til ein annan ekspedisjon i tankene.

Forslår eit tillegg til fjellvettregel nr. 1.

Legg ikke ut på langtur uten trening -- og legg ikke 4H-leiren midt i turen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.