Gå til innhold
  • Bli medlem

kanotur på Østlandet?


Lindap

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst på en 3 dagers padletur (i Ally-kano) i første mai-helgen. Det hadde vært fint med et området som er snøfritt på den tiden, for å få en skikkelig vårfølelse. Vi ønsker å bo i telt og vil padle i relativ lett terreng (nesten ingen erfaring med strømmende vann). Jeg tror at Østlandet eller sør i Sverige kan være snøfritt på denne tiden av året. Målet er en kosetur og ikke nødvendigvis veldig lange padledistanser.

Er det noen som har et godt forslag om et vassdrag som passer for en tur på flere dager? Det hadde ikke skadet om det var noen fiskemuligheter underveis.

Hilsen

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Finnskogen skal det være muligheter på den tida. Kynna (Våler/ Åsnes kommune) er en mulighet. Veldig rolig, lita elv og bra med fiske (stort sett abbor og gjedde). Den kan lett padles motstrøms også, så tur - retur på tre dager er en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Finnskogen skal det være muligheter på den tida. Kynna (Våler/ Åsnes kommune) er en mulighet. Veldig rolig, lita elv og bra med fiske (stort sett abbor og gjedde). Den kan lett padles motstrøms også, så tur - retur på tre dager er en mulighet.

OBS: Kan være rimelig bra vannføring der oppe i den perioden, og da vil mange av leirplassene være utilgjengelig... Ønskes det "tilstandsrapport" før du legger avgårde oppover disse traktene, ta gjerne kontakt så stikker jeg opp en tur å kikker for den som måtte ønske det :lol: Bare si fra sånn ca hvilken strekning du vil padle. Bor bare en bitteliten halvtime unna :lol:

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnskogen høres interessant ut. Jeg tar gjerne imot tilstandsrapport et par dager i forveien og får gjerne tips om hvilken strekning som er mulig å padle. Regner med at vi må sette bilen igjen på et sted og padle fram og tilbake eller ta med en liten sykkel ombord for å sykle tilbake. Meget stor vannføring (med evt. isflak) er ikke ønskelig. Som sagt må det ligne på sommeren.

Et alternativ er skjærgården i Sverige. En kollega snakket om Orust. Der var det rolig vann innenfor skjærgården. Skal undersøke det på kartet.

Enda et annet alternativ er å padle i Oslo-fjorden, langs kanten. Det finnes noen øyer der man kan telte og en del øyer som er stengt for måkehekking i den perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.