Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips angående haspelsett


GeirGeir

Anbefalte innlegg

Jeg har lett etter et haspelsett den siste tiden. Har ikke fisket så mye før, men ønsker nå å skaffe et ordentlig sett.

Kontaktet agdars.no som anbefalte:

BeastMaster 8` 3-15 gr. kr 440,-

Alivio FB 1000 frontbrems kr.325,-

Rapala multifilament 0,10 mm spole 130m kr. 95,-

Er dette et greit sett? Hvis ikke er det noen som har et annet sett å anbefale, og da helst i samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs helt hva du skal fiske :shock:

Kjøpte selv en Beastmaster 3-15gr 9 fot, og var fornøyd med den til jeg fikk testet en Shimano Goregenus

http://www.elbe.no/Produkter/Stenger/Ultralett/13963

Er utrolig fornøyd med den, største ørret i fjor sommmer var på 2.5kg, og det var en utrolig opplevelse å kjøre

den med den stangen 8)

Men settet du har funnet er helt ok, snellen er f.eks en testvinner:

http://www.jaktogfiske.net/id/405.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra sett du har tilbud på der. Passer helt fint til allsidig ørretfiske.

Er det på fjellet du skal fiske kan det være en ide å gå opp ett hakk eller to på lengda. Kaster lengre da. Passer også bedre til sjøørretfiske hvis du skulle få lyst til det.

0,10 multi er sterkt nok, men er du helt fersk ville jeg heller valgt 0,12. Floker seg ikke så lett og er lettere å ordne på hvis det blir noe kluss. Litt kortere kast riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok stanga i går, det tok altså en dag fra jeg bestilte til jeg hadde stanga, noe jeg er godt fornøyd med. Stanga var også godt pakka, slik at det ikke var noen risiko for at den skulle ødelegges. Bare pluss til Agdars, som også var vennlige når de anbefalte.

Må også si at stanga føles innmari god ut, uten at jeg har fått prøvd den. Er bare å vente på at isen skal forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.