Gå til innhold
mortwe

Dårlig guff med gammel gass

Det er 3334 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Startet gass-sesongen på primusen i morges. Skulle varme og tørke teltet etter natten og hadde tatt med en boks med 3 sesongs gass fra Primus som jeg hadde kjøpt for 3 år siden. Jeg har brukt av boksen flere ganger siden da, men det var fortsatt nok gass på den til at jeg burde kunne fyre en times tid uten problemer. Det var 4-5 varmegrader (minst), men jeg slet seriøst med å holde flammen i gang. Den slokket jevnlig. Jeg har aldri opplevd dette før. Bruker mest bensin vinterstid, men har og brukt 3 sesongs gass i flere minusgrader uten nevneverdige problemer.

Min teori er at jeg har brukt boksen i kuldegrader og brukt opp mye av propanen slik at det er mest butan igjen og den funker som kjent dårlig når det er kjølig. Noen som har hatt tilsvarende problemer med litt eldre gassbokser som har vært brukt noen ganger før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok rett i det. Sitat fra en test i siste utgave av bladet Friluftsliv: "En vanlig gassbrenner tapper fra gassfasen i boksen. Det betyr at man i kalde forhold bruker opp propanet i gassblandingen først. Når propanet er brukt opp kommer det ikke mer gass ut."!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3334 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår.