Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketurer de siste dagene.


Nikke

Anbefalte innlegg

I helgen som var hadde vi planer om å jakte sjø-ørret fra fre-søn, med overnatting ute i skjærgården utenfor Tønsberg/Nøtterøy. Som sagt så gjort, og for å gjøre historien kort, 4 stenger og en sjø-ørret ble statusen etter 3 dager med intensivt fiske fra både båt og land.

Vel hjemme igjen søndag formiddag, noe lettere frustrert, hadde jeg valget mellom å synke ned i sofaen og slikke mine "fiske" sår, eller slå til på et tilbud fra en kompis som inviterte til ørretfiske i nyåpnet elv. Jeg var på nippet til å si nei, heldigvis sa jeg ja. Jeg var jo både ferdig påkledd og luktet tur, utstyret var også pakket, trengte bare litt påfyll av mat.

Fremme ved elva fikk vi satt opp campen helt i strandkanten, kunne ikke bli mer vakkert, og ikke lenge etter var vi i fisket, perfekt timet med skumringen på vei. Jeg fant meg en fin plass med muligheten for å kaste i strømmen, på brekk og i rolige partier.

Etter en halvtime slo fiske til, på hektiske 10min, på vei inn i mørket, hadde jeg 3 store ørreter på kroken, 2 slapp, men berget en pen ørret i overraskende god kondisjon.

Vel hjemme veide jeg fisken, og vekten stoppet på 2.4kg, sløyet, og lengden var 63cm. Idag blir det ørretmiddag, samt at to fine stykker skal røykes om 30min.

Etter en sjø-ørret jakt som ikke ga uttelling, selv om turen ga spenning og var fin, var det godt å få fisk på kroken, for meg i en ny elv.

Takk til Kjetil for invitasjonen, gode råd om fluefiske, godt selskap, og ikke minst god mat!

post-5304-133474615416_thumb.jpg

post-5304-133474615419_thumb.jpg

post-5304-133474615421_thumb.jpg

post-5304-133474615425_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.