Gå til innhold
  • Bli medlem

åsnes ingstad smøre lomme?


glenngb

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått i hus støvler, bindinger og et par med nye Åsnes Ingstad. Gleder meg til å få testet disse i påsken :?

Men jeg stusset litt over at det ikke er noe spor i sålen. Langsgående på midten, er det dette som er smørelomme eller er smørelomme det "rommet" som blir igjen under bindingen når man står på skiene? Etter nettsidene deres så sitat: "Utstyrt med spenn og smørelomme."

Mine ski er altså helt plane under. lik kjøreskiene mine(Ros. B2). Stemmer dette med dere andre sine der ute som har Ingstad ski? Og hvordan er dette på Nansen eksempelvis?

(skulle lagt ut et bilde men håper dere sjønner forklaringen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
er smørelomme det "rommet" som blir igjen under bindingen når man står på skiene?

Korrekt

Og hvordan er dette på Nansen eksempelvis?

Mine 2006-modell Nansen har langsgående "stabiliserings"spor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe sånt ja, har Ingstad selv og syns de er festlige å kjøre telemark med. Kan ikke si at jeg har noe problem med retningstabiliteten når jeg går med skia. Lurer på om langsgående rand kan ha noe å gjøre med friksjonsflate i spor å gjøre?

Ang smørelomme, så bruker jeg heller feller enn å smøre mine Ingstad. Jeg har ikke prøvd, men kan forestille meg at smurningen fort blir slitt bort når spennet er såpass flatt. Mulig jeg prøver å smøre de allikevel i påska, siden jeg skal til et område hvor det er ganske flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.