Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling i sommer på sørvestlandet


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Trenger gode forslag til kanotur i vassdrag/kanal/elv i sommer.

Meg og noen venner har planer om å få i stand en kanotur i sommer.

Har vurdert å leie kano i Dalen, og padle en del av Telemarkskanalen, men er redd for at det skal bli for mye «campingtur» og for lite folketomme, øde områder. Vi kjører fra Stavanger og orker ikke kjøre over halve landet, så en plass i rogaland, hordaland, agderfylkene og telemark hadde vært det beste. At det er mulighet for å leie kano på stedet er også å foretrekke. :)

Samtidig så er vi ikke noe erfarne padlere, så det bør være lettpadlet.

Takker for alle forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Det er både små hytter, vei og jernbane synlig fra vannet enkelte steder. Andre steder er det mer øde men villmark kan en vel neppe kalle det.

Jeg har padlet i ogge området 3 ganger selv og syntes det er en trivelig plass med mulighet for å få brukbart med fisk også. En kan også padle ut i rettåna som er en gøyal tur.

Andre plasser som kan nevnes er vel syndle/rore som er ok for helgeturer.

Skal en på padletur i "villmark" så føler jeg at jeg må reise ganske langt( bor i kr.sand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Øyvind!

Det er faktisk mulig å padle helt til Kristiansand fra Ogge (også videre nordover), men det er litt bæringer. Bæringene og området er beskrevet nærmere i heftet jeg skrev i 2006 sammen med Kristiansand og Omegn Turistforening: www.padlegleder.no.

Lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spjodevatnet rett etter Egersund er et flott padlevann! Her kan dere sette ut kanoen lett og padle avgårde. Turen kan trekkes ut over en uke hvis du bærer til tilknyttede vann. Eller så kan du gjøre som meg, padle opp og inn i den store vika og bare slappe av et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.