Gå til innhold
  • Bli medlem

Æ gir mæ ikke - Snota...


skogy

Anbefalte innlegg

Så på kalenderen at det snart er April, og har fått klar beskjed fra fjellfinn om å "holde meg unna" Snota før April. kan søndag 29 mars, regnes som april....

Har et par spørsmål ang snota. Var der i høst, og gikk fra Svartvatnet, etter en overnatting i telt. Det jeg lurer på er om man under de rette forholda kan få fet nedkjøring fra toppen? Spør pga av at jeg er usikker på om jeg skal velge fjelski (Åsnes Ingstad), eller om jeg skal gå med plaststøvler, telemarkskiog og langfeller fra Gråsjøen. det går vel stort sett oppover hele veien uansett.

Om det skulle være noen som har ferske rapporter fra området, så mottaes de med stor takk. det er vel generell stor skredfare for tiden, og det gikk jo skred både i Stølen, og på Getryggen i helga som var. Er usikker på om det har snødd mye på snota de siste dagene / uka, og hvordan dere vil vurdere skredfaren for eks til helga som kommer hvis værmeldinga til yr slår til. Tenkte i hovedsak søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på Snota forrige Søndag, og føre var da ganske isete med harde fokkskavler. Har vært meldt snø noen dager i det siste, så nå kan det være fine forhold, vis det da ikke har blåst av igjen.

Er forholdsvis lite snø i området, ihvertfall iforhold til forrige vinter.

Telemarkski er sikkert supert å renne ned med vis du orker å tråkke opp med de :wink:

Legger ved noen bilder av føre.

post-4231-133474612635_thumb.jpg

post-4231-133474612683_thumb.jpg

post-4231-133474612731_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit å gå opp på Snota med "tungt" utstyr og plaststøvler, men det er kanskje i overkant mye travers i forhold til nedkjøringen. På toppen er det nok ganske hardt, og det kan typisk bli en del skare på nedturen. Men med gode forhold kan man helt sikkert kjøre en del tøffere linjer ned mot Svartvatnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det blir litt traversering ja, men det får vi tåle. Har ganske lette ski, G3 Saint, kun 1600gram pr ski. Så lenge det ikke er blåis, så blir det bra. Er noe mer usikker på skredfaren. I og med at jeg drar alene, vil jeg nok være særdeles forsiktig, og satser på at det kanskje er flere som tar turen på søndag.

Vet du forresten om hvor langt frem veier brøyta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.