Gå til innhold
  • Bli medlem

ÅSNES SKI!!


Siig

Anbefalte innlegg

Hei,

Som dei fleste her på forumet veit, så har Åsnes Skifabrikk slutta all produksjon i Norge av ski. Siste ski vart lagt i Januar av typen Nansen. No foregår all produksjon i China. Eg kjøpte med noken ski berre for å testa kvaliteten på skiene som va laga i China. Etter 1 skitur, så flassa lakkeringen av, og framme var det eit betydelig høl mellom glassfiberen og stålkanten. Er detta ein tilfeldighet? Endte med at eg leverte dei innatt til sportsbutikken, og fekk pengane tilbake. Derimot, mine norskproduserte Nansen og Combat, dei e av ypperlig kvalitet. Noken som forresten veit kor du får tak i Ingstad skia i 2 m?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej Siig.

Har Åsnes oplyst dig at dine ski blev fremstillet i Kina - eller er det noget du gætter dig til, baseret på nyhederne i avisen?

Jeg synes, du farer hårdt frem mod en produktionsform (outsourcing), der er resultatet af den selvsamme globalisering, som Norge vel også nyder godt af. Er der ikke risiko for at du slutter fra et enkeltstående tilfælde til en generalisering?

Min pointe er blot: Hvis Åsnes flytter deres produktion til Kina, kan kineserne vel også finde ud af at betjene de samme maskiner som nordmændene? Kineserne er vel ikke dummere eller klogere end Nordmænd :wink:

Jeg har selv bestilt nogle Åsnes ski (Amundsen), men regner da med de er fremragende, uanset om det er nordmænd eller kinesere som har fabrikeret dem.

Jeg håber dine nye ski fungerer.

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilbøyelig å si meg enig med den rare mannen med hatt fra forrige innlegg.

alt kommer vel ann på produsenten, tekstilet som brukes, måten det produseres på, kvalitetskontroll i etterhånd og helt sikkert hundrevis av ting jeg ikke har peil på hva angår produksjon.

tror denne myten om kinaprodukter kun har dårligere produkter snart er passè. tatt i betraktning at alle merkevareprodusenter snart produserer i kina.

det som kanskje kan ha skjedd med de som har fått dårlige produkter er litt barnesykdommer under innkjøringsprosessen i ny fabrikk, for ikke å glemme at alle produsenter ikke har 100 % feilfrie produkter.

en logisk tanke, det ville vært rart om en kvalitetsprodusent ville gått ned på kvaliet for å spare inn på produksjonskostandene.

på godt norsk kalles det vel: ris til egen bak i så fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte mine Åsnes Vetletind fikk jeg opplyst at de var produsert i Sverige. Selgeren poengterte at kvaliteten var topp. Dette sa selgeren uoppfordret akkurat som om han visste at noen trodde de ble produsert i Kina. At noen av de andre produktene fra Åsnes produseres i Kina vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

China er ett ord for elendig kvalitet

Hvis du mener det, vil jeg gjøre deg oppmerksom på at du da også må styre unna blant annet: Ajungilak, norrøna, arcteryx, mammut, bergans, Devold, Swix Sport og Alco....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du var urimelig snar med å fraråde kjøp. Alle produsenter er uheldige i blant og leverer produkter som ikke holder mål.

Det som er avgjørende for mitt vedkommende er om problemet er en engangshendelse eller om problemet gjelder hele sortimentet.

Jeg har selv kjøpt flere ting jeg har reklamert på for så å ha glede av den nye varen lenge etterpå.

Og som nevnt av flere her - er du redd for kinavarer, bør du nok kassere større deler av turutstyret ditt er jeg redd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Siig.

Har Åsnes oplyst dig at dine ski blev fremstillet i Kina - eller er det noget du gætter dig til, baseret på nyhederne i avisen?

Jeg synes, du farer hårdt frem mod en produktionsform (outsourcing), der er resultatet af den selvsamme globalisering, som Norge vel også nyder godt af. Er der ikke risiko for at du slutter fra et enkeltstående tilfælde til en generalisering?

Min pointe er blot: Hvis Åsnes flytter deres produktion til Kina, kan kineserne vel også finde ud af at betjene de samme maskiner som nordmændene? Kineserne er vel ikke dummere eller klogere end Nordmænd :)

Jeg har selv bestilt nogle Åsnes ski (Amundsen), men regner da med de er fremragende, uanset om det er nordmænd eller kinesere som har fabrikeret dem.

Jeg håber dine nye ski fungerer.

Mvh

Jakob

Understøttes.

Dersom man ser i link:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=14300&highlight=

og

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.6315029

så fremgår det jo at mye av Åsnes' produksjon har foregått i Kina i lengre tid.

Made in China er ikke noe å kimse av i våre dager.

Trådstarter har nok vært uheldig med et enkelt par/deler av produksjonsserie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kineserene er flinke folk, da ekje noke me dei. eg har av den oppfatning at eg trur at produsentane vil kutta kostnadane, og då må dei gå ned på kvalitet vell? men eg har erfaring med ein god del av produkta eg har frå kina, har på ein eller anna uforklarelig måte ramla sund, eller er det eg som har feil oppfatning av kinaprodukter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.