Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger råd om størrelse på MH Sub Zero Hooded jakke


bekiil

Anbefalte innlegg

Jeg er 1.74 høy/lav :). og kraftig, Hvilken størrelse bør jeg velge?,

Large eller XL er vel de mest sannsynlige, men denne jakken skal bestilles så jeg vil helst gjøre det rett med èn gang.

Om den går litt ned på rumpa er vel bare bra?

Intersport har restesalg på nettet, deriblandt denne jakken.

http://www.intersport.no/Misc/Product/?productid=270476(BC_2)

edit: oops, ser de har ikke str. Large inne.. Hvordan vil XL passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte nettopp denne jakka fra Sportsnett, og bestilte i M. Er selv 184 (eller så) høy, og kan vel ikke akkurat kalles tynn :) . Syns jakka satt rimelig bra, skjønt, den går ikke vannvittig lang ned på meg. Hadde nok ikke vært noe å si på om jeg hadde kjøpt en str større, men medium funka det au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fulgte med et trekk ja.. Er vel omlag 30 cm langt og 20 cm i diameter når man har fått stappa jakka oppi. Synes jakka virker bra jeg, selv om jeg ikke har fått testa den ut annet enn å ha hatt den på meg da jeg fikk den på fredag, så har ikke fått testa den ordentlig ut enda, men skal noen dager på tur i østerdalen om litt over en uke, så får testa den bra da håper jeg. Jeg liker at man har mulighet til å ta av hetta ihvertfall. Det skal dogg nevnes at dette er min første dunjakke, og at jeg synes jeg så ut som michellen-mannen i den :)

Ps. Jeg har en Arcteryx Alpha jakke i str M også, og den sitter også som et skudd. Det var vel grunnen til at jeg gikk for M på denne også.

Eventuelt kan du se om du får noe ut av denne størrelsetabellen: http://www.mountainhardwear.com/images/S09_EU-Sizing.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Det fulgte med et trekk ja.. Er vel omlag 30 cm langt og 20 cm i diameter når man har fått stappa jakka oppi. Synes jakka virker bra jeg, selv om jeg ikke har fått testa den ut annet enn å ha hatt den på meg da jeg fikk den på fredag, så har ikke fått testa den ordentlig ut enda, men skal noen dager på tur i østerdalen om litt over en uke, så får testa den bra da håper jeg. Jeg liker at man har mulighet til å ta av hetta ihvertfall. Det skal dogg nevnes at dette er min første dunjakke, og at jeg synes jeg så ut som michellen-mannen i den :?

Ps. Jeg har en Arcteryx Alpha jakke i str M også, og den sitter også som et skudd. Det var vel grunnen til at jeg gikk for M på denne også.

Eventuelt kan du se om du får noe ut av denne størrelsetabellen: http://www.mountainhardwear.com/images/S09_EU-Sizing.pdf

Jøsses, Jeg er 1.74, og tror faktisk at jeg må være høyere enn deg! Medium er jo alt for lite, Skal høre om de har XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har versjonen uten hette. Er ca 175 høy og synes Large er passe til meg. Da går det fint å dra den over ytterjakka(medium hadde nok gått det og). Kan ikke kalle meg særlig kraftig. Det er en jakke og går ikke ned over rumpa, noe som kan være irriterende i blant. Evt. finnes den i parkas-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt parkas versjonen av Sub Zero et års tid nå, og er veldig godt fornøyd. Jeg er 1,84 høy og har str. large. Har bra plass til å slenge den utenpå skalljakka, så kan ikke ha den større, men kan heller ikke ha den mindre pga. lengden på armene. Mao akkurat passe.

For øvrig veldig glad for at jeg kjøpte parkas versjonen og ikke den litt kortere, da den går godt ned på rumpa og dekker for den sure vinden :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.