Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellturferie?


moniccen

Anbefalte innlegg

Har du et tips eller en :? til meg?

Etter å ha trålet de lokale toppene i år, lurer jeg seriøst på å lage meg en aldri så liten fjellturferie til neste år... Ser for meg ei uke ca, gjerne med flere fjell/dagsturer, eller kanskje et høyt et som tar litt tid? Aner egentlig ikke, trenger inspill fra noen som har gjort det.

Jeg vil ikke klatre :? , men gå på steder hvor man kan gå til fots uten altfor stor risiko... :)

Målet/motivet er naturopplevelser, og å få utfordre meg selv litt.

Få høre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil sørover er Jotunheimen bra. Litt Lofoten, litt høyfjell og litt av hvert. Hvis du vil ha skikkelig forandring - vandrer du ei uke på Hardangervidda (litt mindre mygg enn på Finnmarksvidda) hvor det er ganske flatt, men med et par småspennende toppturutfordringer, som f.eks. Hårteigen. Havet og de forrevne fjelltindene er langt borte her, men fjelluft i massevis.

Litt lenger mot nord ligger Børgefjell, også et fint området med Kvigtind som naturlig sentrum, men her må du basere deg på telt og ingen 3 retters fra DNT...

Begge stedene er det no problem og oppholde seg i ei uke eller mer uten å gå i stadige ringer...

God turplanlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.